کسب درآمد ۳۹ هزار میلیارد تومانی از محل فروش حق بیمه تولیدی



به گزارش شمانیوز، حسن شریفی مدیرعامل بیمه ایران امروز دوشنبه (29 بهمن 1401) در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با ارائه گزارشی از عملکرد 10 ماهه این شرکت بیمه گفت: 48 سال‌ها از تأسیس بیمه ایران (1314) اکنون به عنوان یک شرکت دولتی در صنعت بیمه شناخته می‌شود. در طول 13 ماه فعالیتم در این شرکت بیمه، با تلاش همکارانم سعی کردیم با رویکردی جدید، وضعیت فعلی صنعت بیمه را از نظر وسعت و ثروت تغییر دهیم تا از شکایات کاسته شود. بیمه شده به ویژه در زمان پرداخت خسارت

وی افزود: از روز اول بر ارائه خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن به ویژه در حوزه جبران خسارت استفاده کنندگان و بیمه گران در این راستا با همراهی همکاران در سفرهای استانی، بخشنامه ها و مکاتبه با هیئت مدیره متمرکز بوده ایم. مدیران در این مورد سوال ما هستیم زیرا معتقدیم هرچه وضعیت بیمه شدگان خود را در این صنعت بهبود دهیم، وضعیت صنعت نیز بهبود خواهد یافت و در نتیجه صنعت و بیمه ایران به صورت سوددهی متقابل رشد خواهد کرد.

رئیس هیأت مدیره بیمه ایران ارتباط تنگاتنگ با ذینفعان در راستای تحقق اهداف یاد شده را بیان کرد و اظهار داشت: همکاران، نمایندگان، بیمه گذاران و حتی شرکت های خصوصی فعال در صنعت بیمه در تعاریف ذینفعان قرار می گیرند. این شرکت با انسجام و همدلی بیشتر تلاش می کنیم مقدمه خوبی برای پرداخت خسارت باشد. در این راستا جلسات متعددی برگزار شد و فاصله شرکت های بیمه با نمایندگان همکار را به حداقل رساندیم. ما بیش از 15000 همکار نمایندگی داریم و این ارتباط بسیار موثر باعث شده است تا از طریق این همکارانی که در خط مقدم فروش و ارتباط با بیمه گذاران هستند، خلأهای زیادی را برای جبران آن کشف کنیم.

بیشتر بخوانید  طرح محله سبز در قم اجرا می شود

وی در خصوص پرداخت خسارت که دلیل اصلی پشیمانی بیمه شدگان شرکت های بیمه است، گفت: شرکت بیمه ایران سامانه هایی را برای پرداخت خسارت در حداقل مدت طراحی کرده است. سامانه «بیمه ایران من» که ۲۴ آبان ماه سال جاری توسط وزیر اقتصاد ارائه شد، از چند ماه پیش آغاز به کار کرد و نحوه عملکرد این سامانه به گونه ای است که دیگر بیمه شدگان نیازی به مراجعه به شعب ندارند. شخصاً برای دریافت خسارت از اشخاص ثالث و ارگان ها نیازی به پرداخت غرامت ندارند و شاید در کمتر از پنج دقیقه بدون مراجعه به شعبه بتوانند با بارگذاری اسناد و عکس های صحنه تصادف، خسارت را گزارش کنند. کارشناسان بیمه ایران در همان روز با توقف خودرو، ارزیابی خسارت را انجام می دهند، به این معنی که در حالتی که معمولاً 7 تا 8 روز طول می کشد، پرداخت خسارت در کمتر از یک روز انجام می شود.

مدیرعامل بیمه ایران با تاکید بر اینکه بیش از 60 هزار پرونده مرتبط در «سامانه بیمه می ایران» رسیدگی شده است، تصریح کرد: استفاده از این نرم افزار که به همه بیمه شدگان امکان دریافت مطالبات و ارائه پرونده در منزل را می دهد، منبع بزرگی است. به اطلاع دوستان می رساند استفاده از این ظرفیت در شورای بیمه می باشد که می توانیم این ظرفیت را به صورت رایگان در اختیار شرکت های بیمه قرار دهیم تا زمینه هم افزایی شرکت های بیمه برای استفاده متقابل از ظرفیت های موجود فراهم شود تا آنها می توانند به راحتی به فعالیت خود ادامه دهند. زیرا ممکن است موازی کاری در صنعت بیمه برای شرکت ها خوب نباشد و بیمه ایران حاضر است برای کمک به صنعت بیمه تجربیات خود را در اختیار سایر شرکت های بیمه قرار دهد.

بیشتر بخوانید  تعجب دولت برای مستاجران پرداخت ودیعه جاری مسکن به این افراد

حسن شریفی با ارائه گزارشی از عملکرد 10 ماهه شرکت بیمه ایرانیان گفت: در حوزه فروش در 10 ماهه امسال 37 فروش داشتیم و تا 14 بهمن 1401 حدود 39 هزار میلیارد فروش داشتیم. تومان در تولید حق بیمه در تمامی زمینه ها بوده و این موفقیت را مدیون تلاش های خود هستیم و به ویژه در زمینه فروش بیمه در ایران شریک هستیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد افزایش نشان می دهد. همچنین در حوزه غرامت نیز طی 10 ماهه امسال 20000000 غرامت پرداخت شده است. مکاتبات سنتی قبلاً حداقل سه ماه طول می کشید، اما اکنون در کمتر از یک دقیقه انجام می شود. پرداخت به موقع غرامت یکی از موضوعات و اولویت های جدی بیمه ایران است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تسلیت به خانواده های داغدار زلزله کویا گفت: با سفر به همراه همکاران و حضور نمایندگان استان در مناطق زلزله زده کویا برنامه ریزی برای تسریع در پرداخت خسارات بر اساس وظیفه ذاتی انجام شده است. با تشکیل جلسه و انعقاد توافق. حضور همکاران بیمه ایران در استان و مدیران استانی بسیار دلگرم کننده بود که جای احترام و تشکر دارد.

رئیس هیأت مدیره بیمه ایران از دیگر اقداماتی که این شرکت بیمه در سال جاری در راستای سیاست دولت سیزدهم مردم و بر اساس سیاست دولت سیزدهم انجام داده است، بحث سفرهای استانی ذکر کرد. به بیش از 12 استان و بازدید از شعب این استان. افزود: تاسیسات مختلف در این مدت یک پروژه کوتاه مدت 13 ماهه عمرانی افتتاح شد که تاکنون 5 پروژه به بهره برداری رسیده و 2 پروژه دیگر نیز در همین مدت افتتاح می شود. همچنین 7 پروژه و 21 پروژه نوسازی و تعمیرات در دست اقدام است که از جمله آنها می توان به پروژه برج های دوقلو اشاره کرد که با توجه به بزرگی بازوها باید در اسرع وقت تکمیل و به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید  صفحه رسمی رئیس قوه قضاییه در اینستاگرام شروع به کار کرده است

حسن شریفی با اشاره به موضوع بیمه نامه عمر 60 هزار نفر از کارکنان وزارت نیرو و شعب وزارت نیرو و موضوع پایان قرارداد آنها که اخیرا مطرح شد، اظهار داشت: مبلغ خرید سرمایه این بیمه نامه ها در مجموع است. 600 میلیارد تومان اتفاق افتاده که تنها در دو روز گذشته کل این مبلغ به حساب کاربر واریز شده است که نشان از توانایی بالای بیمه ایران در پرداخت ارقام بسیار بالا دارد. مورد دیگر؛ پاسخگویی 24 ساعته به مشتریان از طریق مرکز تماس بیمه ایران، ایفای نقش پررنگ در مسئولیت های اجتماعی (از قبیل شرکت در راهپیمایی اربعین، کمک به رهایی زندانیان از جرائم غیرعمد و …)، انتصاب مدیرعامل زن برای اولین بار در ایران. بیمه – در اداره کل بیمه ایران، سیستان و بلوچستان، نظام مند کردن انتصابات بر اساس معیارهای علمی با ایجاد مرکز ارزیابی با کمک اساتید دانشگاه و تکمیل وصول مطالبات بیمه ایران از بنیاد شهید به میزان. 1100 میلیارد تومان به گفته مسئولان ذیربط در لایحه بودجه 1402 کشور از دیگر اقدامات بیمه ای ایران در سال جاری است.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران با بیان اینکه این شرکت چندین محصول جدید در حوزه مستمری بگیران توسعه داده است، گفت: به نظر می رسد این محصولات مورد توجه شرکت های بزرگی مانند سازمان های دولتی قرار گرفته که هم اکنون در مرحله اولیه توسعه هستند. عقد قرارداد با برخی از وزارتخانه ها که البته با توجه به کندی این روند به دلیل مشکلات اقتصادی مردم، تلاش بیشتری از سوی ما می طلبد. توان مالی بیمه ایران در سال جاری توسط بیمه مرکزی ایران در سطح یک ارزیابی و منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید