مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کسانی که کمک هزینه جدیدی دریافت نکرده اند مطالعه کنند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نوح، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه کسانی که از یارانه ها جان سالم به در برده اند باید منتظر شروع سامانه هدفمندی سازمان باشند و نگران نباشند، گفت: اما کسانی که یارانه گرفتند و احساس اشتباه می کنند. در 10 دهک اول یا دهک های دیگر قرار می گیرند می توانند اعتراض خود را در سامانه وزارت رفاه اجتماعی گزارش کنند که نتیجه را بررسی و منتشر می کنیم.

داریوش ابوحمزه به پرسش هایی درباره اصلاح نظام یارانه ها و چرایی پرداخت نشدن یارانه به برخی افراد پاسخ داد. وی گفت: اعتراض به یارانه ها از زمان پرداخت یارانه 45 هزار تومانی وجود داشته است و می دانیم که یکی از دلایل آن عدم تایید دقیق حساب های بانکی یا عدم ارسال پیامک است که هموطنان باید آن را کنترل کنند. “

وی افزود: اما گروهی که اکنون یارانه آنها پرداخت نشده و دغدغه هایی دارند به دو دسته تقسیم می شوند. اولین گروه از 10 نفر اول افرادی هستند که مشمول دریافت یارانه نیستند. در حال حاضر جامعه هدف این سیاست، افرادی هستند که به استثنای دهم، تاکنون یارانه مالی دریافت کرده اند. 76 میلیون نفری که یارانه گرفتند دهک اول تا نهم هستند و دهک دهم یارانه نگرفتند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: به جز دهک دهم؛ دسته دوم که یارانه برای آنها شناخته نمی شود افرادی هستند که به دلایل مختلف یارانه دریافت نمی کنند. به عنوان مثال ممکن است در سال 93 پدر خانواده به دلیل تمکن مالی از دریافت یارانه صرف نظر کرده باشد اما در سال های گذشته فرزندانش ازدواج کرده و زندگی آنها از هم جدا شده است اما توان مالی ندارند و مشمول یارانه می شوند. این افراد مستحق دریافت یارانه هستند و عموماً بازماندگان یارانه ای محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید  مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد فردا به پایان می رسد

ابوحمزه با بیان اینکه سازمان هدف به زودی مقدمات ارجاع و ثبت نام این افراد به سامانه را فراهم می کند، اظهار داشت: این افراد پس از ثبت نام مجدداً از علامت محرمانگی سلب می شوند و در صورتی که در دهک دهم نباشند. مطمئناً یارانه دریافت کنید.» “

وی در خصوص علت اختلال در سایت وزارت حفاظت اجتماعی برای ثبت اعتراضات گفت: از روز گذشته که این بحث آغاز شد، پشتیبانی فنی از سایت انجام شده است. مشکل اینجاست که شهروندانی که یارانه مانده اند باید در سامانه ای که سازمان هدف راه اندازی و معرفی می کند ثبت نام کنند تا بررسی شوند. همکاران ما در سازمان هدف شبانه روز بر روی آماده سازی سیستم کار می کنند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اما اتفاقی که در عمل افتاد این است که چون هنوز سامانه آماده نشده بود، هفت میلیون نفر در سامانه ما ماندند و تعداد مراجعات بسیار زیاد بود. بزرگ سامانه ای را برای حضور همزمان یک میلیون نفر آماده کرده ایم اما حجم زیاد مراجعات اختلال ایجاد کرده که اکنون با تلاش برطرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که یارانه دریافت نمی کنند باید منتظر راه اندازی سامانه سازمان باشند و نگران نباشند، گفت: اما کسانی که یارانه دریافت کردند و فکر می کنند به اشتباه در دهک دهم یا دوم قرار گرفته اند می توانند به سامانه وزارت رفاه مراجعه کنند. “به آنچه ما بررسی می کنیم اعتراض کنید و نتیجه را منتشر کنید.

ابوحمزه در گفت و گو با شبکه خبر در پاسخ به اینکه چقدر بچه ها تغییر کرده و جابه جا شده اند؟ وی گفت: تغییر چندانی نکرده است، زیرا توانایی مالی افراد معمولا در کوتاه مدت تغییر نمی کند. ارائه دقیق این آمار مستلزم بررسی دقیق تری است. تعداد مشمولان یارانه کاهش نیافته است. طبق قانون ما موظف هستیم هر شش ماه یک بار دهک را به روز کنیم و طبق روال کار کنیم.

بیشتر بخوانید  حرف های زیبای ایرج نوذری به زبان هندی ! | + ویدئو

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که اعتراضات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: بستگی به هماهنگی بین دو دستگاه دارد. زیرا همانطور که گفته شد یکی از دلایل حجم زیاد مراجعه به سامانه ما عدم تمایل سامانه هدف بوده و باید به تعداد زیادی از افرادی که تماس گرفته اند پاسخ دهیم که مشکلشان رفع طبقه بندی نیست، ثبت نام و … است. اوبارا. اگر مردم ما کمتر نگران باشند و در روزهای آینده با آرامش بیشتری برگردند، می توانیم سریعتر پیشرفت کنیم.

وی افزود: تلاش می کنیم ظرف یکی دو هفته پرسش و پاسخ داشته باشیم و هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.

ابوحمزه در پاسخ به اینکه تغییر و اصلاح یارانه ها چقدر در رفاه مردم تاثیر دارد؟ اندازه گیری تاثیر این تغییرات بر رفاه مردم نیازمند تحقیقات و داده های به روز از بودجه خانوار است که مرکز آمار باید در این زمینه کمک کند، اما آنچه مشخص است، به ویژه با توجه به تجربه ای که در سال 89 داشتیم که توزیع شد. یارانه ها اختلاف طبقاتی را کاهش داد. این اقدام همچنین شکاف طبقاتی را کاهش می دهد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در سال 89 که سال اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بود، ضریب جینی کاهش یافت؛ به طوری که ضریب جینی کاهش یافت. اگرچه در دوران رکود وقایع دیگری رخ داد و این دستاورد از بین رفت، اما این سیاست فاصله طبقاتی را کاهش داده است و سیاست‌های اخیر نیز همین اثر را خواهد داشت. اما ماندگاری این اثر به سایر شاخص های اقتصادی برمی گردد.

بیشتر بخوانید  افرادی که همسر باهوشی ندارند، زودتر آلزایمر می گیرند

آیا صحبت از هماهنگی دستگاه برای افرادی است که یارانه ندارند یا در رمزگشایی مشکل دارند؟ وی گفت: بحث عدم هماهنگی بین دستگاه ها مطرح نیست; تکلیف دستگاه مشخص است در صورت اعتراض به دهک بودن موظف به پاسخگویی هستیم. اما سازمان هدف وظیفه ثبت نام از بازماندگان یارانه مشارکت شغلی را بر عهده دارد و همکاران ما در سازمان شبانه روز برای رسیدن به این مهم تلاش می کنند که در این صورت حمله به سایت ما کاهش یافته و برخی نگرانی ها برطرف می شود. .

ابوحمزه در مورد اینکه آیا ملاقات شخصی لازم است؟ وی بیان کرد: خیر نیازی به مراجعه حضوری نیست و ابهامات از طریق مرکز تماس 6369 و همچنین سایت تبلیغاتی امکان پذیر است. البته چند مورد هست که همکاران ما ارجاع دادند و توضیح دادند اما در کل نیازی به مراجعه حضوری نیست.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دلایل عدم امکان برداشت یارانه ها و سیاست های اصلاحی یارانه ها در آینده گفت: این موضوع یکی از سیاست های اصلی دولت است و سخنگوی دولت باید توضیح دهد. ; این مبلغ به حساب هموطنان واریز شده اما طرح در نظر گرفته شده در دولت و بازنگری در روند تزریق یارانه به اقتصاد هنوز اجرایی نشده و قابل برداشت است. اما با این اقدام دولت اطمینان داد که این مبلغ پرداخت شده و جای نگرانی وجود ندارد.

وی در خصوص گام بعدی دولت در اصلاح یارانه ها نیز گفت: در مجموع دولت باید تصمیم بگیرد و اطلاع رسانی کند. مرحله بعدی در دولت در مرحله نهایی شدن است و در صورت تصمیم گیری در سطح کلان دولت اطلاع رسانی می شود./ایسنا

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *