کریم باقری احساساتی می شود ، لحظه حرکت نمایشی شهریار!


کریم باقری شهریار مغانلو

MeetNews “شاید صحنه ای که توسط دوربین های تلویزیونی از دید پنهان شده بود ، نیمکت پرسپولیس بود که شهریار مغانلو قیچی را چرخاند.” کریم باقری که خود در به ثمر رساندن گلهای استثنایی در طول بازی استاد بود و حتی یکی از زیباترین گل های تاریخ بوندس لیگا را با پیراهن Arminia Bielefeld (گلی که هنوز هم عنوان برنامه های تلویزیونی ورزشی بوندس لیگای آلمان است) در حین بازی قیچی شهریار مغانلو از جای خود بلند شد.

آقای کریم که معمولاً مردی خونسرد است ، وقتی شهریار مغانلو با مهاجم پرسپولیس ضربه زد و دست داد ، نتوانست احساسات خود را کنترل کند. سرمربی پرسپولیس همچنین ابراز تأسف کرد که چرا ضربه آکروباتیک شهریار مغانلو از بدشانسی این مهاجم به گل تبدیل نشده و به جای تور روی سقف دروازه تراکتور قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: ستاره جذاب نقل و انتقالات با این جمله عشق خود به پرسپولیس را ثابت کرد


به نظر می رسد آقای کریم که متولد دهه 1950 است عاشق فیلم فرار به پیروزی جان هیوستون شده است. یک فیلم معروف در ایران که بچه های نسل 40 و 50 به خوبی از آن یاد می کنند. در این فیلم ، تعدادی از زندانیان متفقین پیشنهاد افسران آلمانی برای مسابقه فوتبال بین متفقین و تیم ملی آلمان را می پذیرند. این مسابقه قرار است در پاریس برگزار شود و گروه های مقاومت تصمیم می گیرند بازیکنان را بین دو نیمه به تیم متحد بدهند.

برای متولدین دهه 50 ، که کودکی خود را در دهه 60 گذرانده اند و در گرمای زمان عاشق فوتبال و سینما هستند ، “فرار به پیروزی” یک فیلم مهم و تأثیرگذار است. این کارگردان کهنه کار هالیوود موفق شد از ستارگان فوتبال استفاده کند (ما این را بهتر درک کردیم بعد از دیدن نمونه های ایرانی). ستاره هایی که در قالب یک فیلم متحد در برابر تیم ارتش آلمان ایستاده و با درخشش آردیلس ضربه پنالتی استالونه و قیچی معروف را روی پله ها به نازی ها کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید  مرودشت در زمینه جذب تجهیزات مکانیزاسیون عقب است

این سکانس که سالها هنوز به یادگار مانده است ، زمانی است که یک اسطوره فوتبال برزیل درهای نازی ها را با قیچی باز می کند و یک افسر آلمانی دائمی مانند متفقین کف می زند و به بازیکن سلام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید