کرونا 21 نفر دیگر را در سیستان و بلوچستان کشت



دکتر محمد هاشمی شهری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 747 بیمار مبتلا به بیماری حاد تنفسی و 371 بیمار مبتلا به بیماری کرونر قلب در بیمارستان های سیستان و بلوچستان تحت معالجه قرار گرفته و آداب تنفس را رعایت می کنند.
وی ادامه داد: از آنجا که کشف مسیرهای انتقال کرونا و عوارض آن نیاز به مدت زمان طولانی از شیوع و شیوع ویروس دارد و سپس براساس یافته های علمی رفتار عامل ایجاد کننده را شناسایی می کند ، لازم است شهروندان باید از تمام توصیه های بهداشتی پیروی کنند. “

زاهدان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، گفت: بیش از 90٪ موارد کرونر مثبت در سیستان و بلوچستان از جهش یافته های انگلیسی و از نوع دلتا است.

وی از وضعیت بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: شهرهای زاهدان ، چابهار ، ایرانشهر ، زابل به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت قرمز قرار دارند.

هاشمی گفت: روزانه بیش از 2300 آزمایش تاج در سیستان و بلوچستان انجام می شود که حدود 39 درصد آنها مثبت است.

وی گفت: شدت بیماری زایی ویروس جهش یافته همراه با تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و مراکز خوددرمانی باعث افزایش مرگ عروق کرونر در سیستان و بلوچستان شده است.

زاهدان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گفت: 60 درصد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در سیستان و بلوچستان بین 30 تا 60 سال سن دارند و باید از این مشکل آگاه باشیم.

بیشتر بخوانید  کرملین: روابط با انگلیس خوب نیست

دیدگاهتان را بنویسید