کرونا سه کودک را در اصفهان کشت



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، آگدک، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از طرف ایمیکرون، احتمال ابتلای کودکان به بیماری عروق کرونر قلب بیشتر است، اما این بدان معنا نیست که اکثر افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب کودکان هستند.” به عنوان مثال اگر روزانه 4000 مراجعه کننده داشته باشیم، حدود 600 نفر از این مراجعین را کودکان و نوجوانان و یا افراد زیر 18 سال تشکیل می دهند. حدود 200 نفر از آنها به بیمارستان کودکان امام حسین (ع) مراجعه می کنند.

وی با اشاره به اینکه این آمار مربوط به 22 شهرستان در استان اصفهان است، گفت: حدود 50 بیمارستان داریم اما بیمارستان امام حسین(ع) بیمارستانی برای مراجعه کودکان است. در حال حاضر تعداد مراجعات به این بیمارستان نسبت به قبل چندین برابر شده است اما در مجموع 10 تا 20 درصد کل بیماران عروق کرونر استان را کودکان تشکیل می دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: تعداد فوتی ها در استان حدود 60 تا 70 نفر در هفته و حدود 300 نفر در ماه است. در حالی که از ابتدای فوران امیکرون تا به امروز 3 کودک در استان اصفهان جان خود را از دست داده اند که همگی دارای بیماری های اساسی بودند.

وی از روند رو به رشد این بیماری در استان اصفهان خبر داد و گفت: طی بیش از یک ماه از شیوع بیماری آمیکرون در استان تعداد دستورات سرپایی، مثبت شدن تست کرونا، بستری شدن بیماران، بستری شدن در بخش‌های مراقبت ویژه. و میزان مرگ و میر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید  اتباع غیرمجاز تا پایان سال کشور را ترک کنند

خطر Omicron برای گروه های سنی جوان؛ مرگ یک کودک 10 ماهه بر اثر بیماری عروق کرونر قلب

آگدک تصریح کرد: در ابتدای ماه حدود یک هزار بیمار مراجعه کننده به مراکز درمانی داشتیم که این رقم هم اکنون به حدود 4 هزار نفر رسیده است. تعداد تست‌های کرونر مثبت از 250 به 2800 نفر در روز و تعداد بیماران بستری از 250 به 1250 نفر افزایش یافت. همچنین در ابتدای این ماه تعداد فوتی ها کم بود و طی چند روز به صفر رسید اما در روزهای اخیر تعداد فوتی ها دو برابر شده است.

وی درباره پیش‌آگهی این بیماری گفت: پیش‌بینی‌ها این است که حداقل یک هفته بعد از اسفند در اوج بیماری باشیم و امیدواریم به مرور زمان این بیماری کاهش پیدا کند، اما ممکن است این اتفاق بیفتد. موج ادامه خواهد داشت پس از مارس و تا آوریل ادامه خواهد داشت، اگرچه همه اینها حدس و گمان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر کشور به حداکثر 55 درصد کاهش یافته است، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اصفهان حدود 50 درصد و نیمی از مردم است. رعایت نکردن فاصله اجتماعی یا عدم استفاده صحیح از ماسک، تهویه اتاق‌های دربسته رعایت نمی‌شود و شستن و ضدعفونی دست‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی گفت: رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی باعث افزایش ابتلا به این بیماری می شود، به ویژه اینکه آمیکرون به طور کامل از طریق مجاری تنفسی منتقل می شود و دستگاه تنفسی فوقانی را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین ممکن است بسیاری از افراد بدون علامت باشند اما ناقل این ویروس هستند.

بیشتر بخوانید  در تصادف زنجیره ای بهبهان فقط ایربگ این خودرو/فیلم فعال شد

آکداک تاکید کرد: حتی اگر از این قله عبور کنیم یا با سایر قله‌های تاج مواجه شویم، پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از ابتدا همچنان به قوت خود باقی است و مردم هنگام تزریق نوبت سوم واکسن تاج، آن را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 32 درصد از مردم اصفهان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: 75 درصد مردم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و از آنجایی که بیشترین تزریق واکسن در مرداد، شهریور و مهر و بیشتر بوده است. سه ماه، ما انتظار داریم که دوز سوم به 70٪ برسد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

دیدگاهتان را بنویسید