کرونا در کشور احیا شد/ پوشیدن ماسک در فضاهای بسته اجباری است



بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیماران بستری و سرپایی در روزهای پایانی هفته جاری سه برابر شد به طوری که در هفته اول تیرماه امسال تعداد بیماران بستری به 311 نفر رسید. با روند صعودی در حالی که این آمار در هفته قبل 242 نفر بود. همچنین تعداد جان باختگان کرونا از 14 نفر در هفته پایانی خرداد به 20 نفر رسیده که روند رو به رشدی را نشان می دهد.

تعداد بیماران سرپایی نیز روند رو به رشدی داشته و از 866 نفر در هفته پایانی خرداد به 1414 نفر در هفته اول تیرماه رسیده است. هفته گذشته 10 استان از جمله تهران، کرمان، خوزستان، اصفهان و هرمزگان بیشترین افزایش بستری را داشته اند.

تهران بیشترین مرگ و میر را به ثبت رساند. هفته گذشته 98 بیمار با مثبت شدن تست کرونا در بیمارستان های استان تهران بستری شدند و 8 نفر جان باختند و همچنین تعداد بیماران سرپایی پایتخت از 33 نفر در هفته پایانی خرداد به 75 نفر در هفته اول تیرماه افزایش یافت. که حاکی از روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی است.

آخرین تغییرات نقشه رنگی شهرهای کشور که از 19 تیرماه اعمال می شود نیز حاکی از آن است که تعداد شهرهای دارای وضعیت زرد از 91 شهر به 105 شهر افزایش یافته و تعداد شهرهای دارای وضعیت آبی از 357 شهر کاهش یافته است. به 343 شهر و هیچ شهری در ایالت در وضعیت قرمز یا نارنجی نیست.

روزهای بدون فوت نباید دلیلی برای عادی سازی رعایت اصول بهداشتی باشد
رئیس جمهور با اشاره به روند کاهشی در کاهش قربانیان ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: به فضل الهی برخی از روزها فوتی نداشتیم، نباید دلیل بر عادی شدن وضعیت باشد. احترام به اصول بهداشتی

بیشتر بخوانید  آتش سوزی جنگلی در ترکیه وارد سومین روز خود شد

بر این اساس آیت الله رئیسی از شهروندان خواست برای تثبیت وضعیت موجود در مراکز درمانی و بهداشتی و اماکن عمومی شلوغ و همچنین خودروها مانند گذشته دستورالعمل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

وی تداوم اطلاع رسانی و آموزش در خصوص بیماری کرونا و هشدارهای لازم برای پیشگیری از آن را ضروری دانست و گفت: آگاه سازی مردم در خصوص بیماری عفونی مانند کرونا موضوعی موقتی نیست و محدود به زمان و مکان خاصی است.

رئیس جمهور گفت: امروز شرایط نسبت به گذشته بسیار متفاوت است، اما رسانه ملی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت باید همواره به موضوع آموزش و هشدار به موقع نسبت به شیوع این بیماری توجه داشته باشند. بیماری، به طوری که بیماری دوباره افزایش نیابد.»

سهل انگاری در تزریق نکردن دوز تقویت کننده باعث زنده شدن ویروس کرونا می شود
حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان ایرنا، گفت: اکنون با استفاده صحیح از طرح ملی واکسیناسیون، وضعیت کشور تحت کنترل است، اما آمار مبتلایان به کرونا افزایش یافته است. این روزها اگر مردم در تکمیل نکردن دوز سوم و چهارم واکسن‌ها و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و فاصله‌گذاری اجتماعی سهل انگاری کنند، ویروس دوباره زنده می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل باید در محیط‌های بسته و شلوغ از ماسک استفاده شود و فاصله‌گذاری اجتماعی در دستور کار مردم قرار گیرد زیرا کرونا نشان داده است که انتقال این ویروس در محیط‌های بسته امکان‌پذیر است زیرا مردم چهره به چهره هستند. .

بیشتر بخوانید  اجرای پروژه‌ها و طرح‌های‌توسعه بندرامام را به جایگاه واقعی می‌رساند

جماعتی تصریح کرد: تمام اقدامات انجام شده در 2 سال اخیر نشان داده است که واکسیناسیون راه مهمی برای نجات کشور از این وضعیت و پایداری کشور در برابر کرونا است و به روزهای تلخ مرگ و میر ناشی از کرونا برنمی گردیم. محدودیت های.”

کرونا با کسی شوخی نمی کند
وی ادامه داد: مردم به پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در مکان‌های پر ترافیک و شلوغی، وسایل نقلیه عمومی و بیمارستان‌ها توجه کنند و استفاده از ماسک در فضاهای باز اجباری نیست، در واقع توصیه‌های جدی وجود دارد. برای کنترل بهتر این ویروس دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنید و مردم باید این مسائل را جدی بگیرند زیرا کرونا نشان داده است که با کسی شوخی نمی کند و می تواند همه را به نوعی به این بیماری بکشاند.

دبیر کمیته علمی ستاد مبارزه با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تزریق واکسن تقویت‌کننده را به تمام گروه‌های سنی بالای 12 سال اکیدا توصیه می‌کند و در حال حاضر افراد باید تزریق واکسن تقویت‌کننده را انجام دهند. دوز سوم و چهارم خود را در فرآیند واکسیناسیون دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید