مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کرونا به تکامل خود ادامه می دهد/ ویروس کرونا به دلیل “نابالغی” پیروز شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



سازمان جهانی بهداشت (WHO) از کشورها به دلیل اعلام پیروزی زودهنگام بر کووید 19 انتقاد کرده است. تدروس اودانوم، دبیر کل این سازمان روز سه شنبه هشدار داد که “شکست” ویروس کرونا “نابالغ” است.

اودهانوم گفت: هنوز خیلی زود است که بگوییم «ما می‌خواهیم پیروزی بر این بیماری را فریاد بزنیم و تلاش‌های خود برای محدود کردن انتقال ویروس را کنار بگذاریم».

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه‌شنبه، 1 فوریه 2022، نسبت به روند رو به رشد مرگ و میر در اکثر نقاط جهان ابراز نگرانی کرد و خواستار “اقدامات پیشگیرانه” بیشتر شد.

این در حالی است که تعدادی از کشورهای جهان به ویژه اروپا روند کاهش بیماری عروق کرونر را یا آغاز کرده اند یا به زودی آغاز خواهند کرد. به عنوان مثال، از 2 فوریه دیگر پوشیدن ماسک در فضای باز یا کار از راه دور با فرانسوی ها اجباری نیست. کشورهایی مانند فرانسه سیاست کاهش محدودیت‌ها را دنبال می‌کنند، علی‌رغم روند تشدید موارد، تکیه بر نرخ بالای واکسیناسیون، و همچنین نگرانی کمتری از کشنده‌تر بودن Omicron نسبت به سویه‌های قبلی.

با این حال، سازمان جهانی بهداشت (WHO) این عمل را مورد انتقاد قرار داد و گفت که شیوع omicron تنها در 10 هفته گذشته 90 میلیون نفر را مبتلا به کووید کرده است و دکتر تدروس اودانوم معتقد است که افزایش تعداد بیماران به طور اجتناب‌ناپذیری به این معنی است. افزایش تلفات به گفته رهبران سازمان جهانی بهداشت، ویروس کرونا ویروس خطرناکی است و این پیامی است که از ابتدای شیوع این بیماری همه‌گیر سعی در رساندن آن به جهان داشته است.

بیشتر بخوانید  مرگ سالانه 4400 نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا

اودهانوم گفت: «ما از هیچ کشوری نخواسته‌ایم که دوباره قرنطینه شود، اما از همه دولت‌ها می‌خواهیم که از ملت‌های خود با همه ابزارهای موجود محافظت کنند، نه فقط با واکسن».

وی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا همچنان در حال توسعه است، از دولت ها خواست سیاست آزمایش و نظارت بر توالی این ویروس را به دقت دنبال کنند. وی گفت: اگر ویروس و عملکرد آن را به خوبی ندانیم، قادر به مبارزه با آن نخواهیم بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *