مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کره جنوبی در حال ارسال واکسن علیه تاج به کره شمالی است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش رویترز، یون سوک جول، سخنگوی این سازمان در بیانیه‌ای گفت: «ما در مورد طرح‌های مفصل برای کمک به کره شمالی صحبت خواهیم کرد.

کره شمالی با اولین موارد تایید شده کووید-19 در خاک خود مواجه است، در حالی که هنوز برنامه واکسیناسیون شناخته شده ای را در این زمینه اجرا نکرده است. این تحولات جرقه درخواست‌های جدیدی را از سوی دولت برای پذیرش کمک‌های نجات و حفاظتی به اقتصاد متوقف شده کره شمالی که پتانسیل ایجاد روابط دیپلماتیک باز را دارد، برانگیخته است.

کره شمالی هیچ واکسنی علیه کووید-19 وارد یا تجویز نکرده است و یکی از تنها دو کشور در جهان است که کمپین واکسیناسیون را راه اندازی نکرده است. به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، این کشور تا روز پنجشنبه هیچ مورد تایید شده ای از این بیماری دریافت نکرده است.

اعتراف غیرمنتظره او به “شیوع” عفونت در سراسر کشور به برخی از ناظران امیدوار شد که پیونگ یانگ به زودی واکسن کووید-19 را اتخاذ کند.

برخی تحلیلگران استدلال می کنند که “دیپلماسی واکسن” با کره شمالی می تواند تنش ها را در سایر زمینه ها با این کشور، مانند برنامه سلاح های هسته ای و موشک های بالستیک کاهش دهد.

مقامات کره جنوبی گفتند که کره شمالی واکسن Sinovac یا AstroZenka، واکسن انگلیسی-سوئدی را نمی‌خواهد و به جای آن مدل‌های مدرن فایزر را می‌سازد. آمریکا مذاکرات این کشور با برنامه جهانی توزیع واکسن کوواکس متوقف شده است زیرا کره شمالی با بندهای جبرانی در مورد عوارض جانبی موافقت نکرده است.

اما این قبل از شیوع بود و الان هم هست.» آنها در شرایط اضطراری هستند.

بیشتر بخوانید  دستور وزیر بهداشت برای اعلام لیست گروه های جدید واکسیناسیون

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *