کره جنوبی تصمیم می گیرد “کنترل صادرات” را به بلاروس معرفی کند



به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، وزارت خارجه سئول اعلام کرد که کره جنوبی به دلیل “حمایت موثر” از حمله روسیه به اوکراین، “کنترل صادرات” را بر بلاروس اعمال خواهد کرد.

این وزارتخانه جزئیاتی ارائه نکرد، اما گفت که «اقدامات مشابهی» علیه روسیه اتخاذ خواهد کرد. وزارت خارجه سئول نیز مسکو را به دلیل حمله به اوکراین محکوم کرد.

ماه گذشته، کره جنوبی با ممنوعیت انتقال کالاهای استراتژیک، کنترل صادرات علیه روسیه را اعلام کرد و به اقدامات غرب برای تحریم بانک های روسی از طریق سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت پیوست.

در این بیانیه آمده است: «دولت کره جنوبی تصمیم گرفته است اقداماتی را برای کنترل صادرات علیه بلاروس نیز انجام دهد. زیرا بلاروس “به طور موثر” از حمله روسیه به اوکراین حمایت می کند.

در همین حال روسیه اقدامات خود در اوکراین را “عملیات ویژه” خواند. ماه گذشته، آندری کولیک، سفیر روسیه در کره جنوبی، از اعمال تحریم ها علیه کشورش شکایت کرد و دلیل آن را “فشار قوی خارجی” بر سئول توسط ایالات متحده و شرکای غربی آن دانست.

اسپوتنیک همچنین گزارش داد که وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرده است که با کشورهای غربی در اعمال تحریم های اضافی علیه روسیه به منظور هدف قرار دادن اقتصاد روسیه همراه خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: علاوه بر تحریم‌هایی که در اول مارس علیه اقتصاد روسیه اعمال شد، کره جنوبی در 7 مارس تصمیم گرفت تحریم‌های بیشتری علیه روسیه از جمله بانک مرکزی را هدف قرار دهد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که فهرست کامل محدودیت ها پس از رایزنی با تمامی وزارتخانه های مربوطه منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید  تداوم تخلف بانک‌ها در بلوکه کردن بخشی از وام‌های خرد/ بانک مرکزی: حق ندارند؛ برخورد می‌کنیم

دیدگاهتان را بنویسید