کرفس گیاهی برای فشار خون و چربی است


کرفس گیاهی برای فشار خون و چربی است

کرفس گیاهی برای فشار خون و چربی است

کرفس کوهی گیاهی بومی از خانواده چتریان است که به صورت وحشی در ایران می روید. از قسمت های زیرزمینی این گیاه در طب سنتی برای درمان فشار خون، زخم و التهاب استفاده می شود و به عنوان آرام بخش و ضد سرفه استفاده می شود. این گیاه خاصیت ضد ویروسی نیز دارد

ضد دیابت ضد سرطان است و یک اقدام پیشگیرانه برای زخم معده محسوب می شود.کرفس کوهی در درمان اضطراب، استرس، انواع اختلالات گوارشی به ویژه بیماری های التهابی روده مانند کرون و کولیت و بیماری های روماتیسمی موثر است. اشتهای دانه کرفس کوهی مفید است و در مهار رشد تومورهای معده و محافظت از کبد اثر مفیدی دارد.

همچنین به عنوان جوشانده ریشه کرفس برای درمان علائم آنفولانزا، سرماخوردگی، سیاه سرفه و تنگی نفس استفاده می شود. از اندام های گیاه برای تسکین دردهای شکمی، درمان آرتروز و روماتیسم و ​​تصفیه خون استفاده می شود. کرفس همچنین در درمان چربی خون، فشار خون بالا، انواع اختلالات قلبی عروقی و کمردرد استفاده می شود.

اسانس موجود در دانه و ریشه گیاه علاوه بر اثر درمانی، باعث جذب حشرات شده و گرده افشانی را تسهیل می کند، برخی از حیوانات و آفات گیاهی را از بین می برد و از آسیب حرارتی محافظت می کند.پخت برخی غذاها مانند سوپ یا ماست

همچنین می توان از آن به عنوان پودر خشک برای عطر دوغ استفاده کرد. متاسفانه برخی از عشایر یا بومیان کوهپایه های زاگرس که زیستگاه اصلی این گیاه معطر هستند، برای استفاده از قسمت های مختلف ریشه غده مانند آن، زمینه را برای از بین بردن این گیاه فراهم کردند که حیات و بقای آن را تهدید می کند. این گونه گیاهی منحصر به فرد است.

بیشتر بخوانید  مهمترین علت دفع پروتئین از کلیه ها چیست؟

کرفس گیاهی برای فشار خون و چربی است

فواید کرفس برای جلوگیری از فشار خون بالا

این پروژه تحقیقاتی تاثیر عصاره هیدروالکلی کرفس کوهی را بر فشار خون مورد بررسی قرار داد که نشان داد از فشار خون جلوگیری و کاهش می‌دهد. اثرات ضد فشار خون و آنتی اکسیدانی عصاره هیدروالکلی کرفس بر فشار خون ناشی از دگزامتازون پیشنهاد می شود.

اما برای یافتن مکانیسم دقیق اثر این داروی گیاهی به مطالعات بیشتری نیاز است. در این مطالعه برای القای فشار خون به آزمودنی ها به مدت 14 روز به صورت زیر جلدی دگزامتازون داده شد و در گروه پیشگیری، مصرف خوراکی عصاره هیدروالکلی الکل کوهی چهار روز قبل از تجویز دگزامتازون و تا پایان دوره شروع شد.

(بین 1 تا 18 روز) در گروه تحت درمان ادامه یافت، از روز هشتم تا چهاردهم عصاره هیدروالکلی کرفس کوهی داده شد. دگزامتازون به طور قابل توجهی فشار خون سیستولیک را افزایش داد. استفاده از عصاره هیدروالکلی کرفس کوهی باعث پیشگیری و کاهش فشار خون ناشی از دگزامتازون در گروه های درمان و پیشگیری شد.

تاثیر کرفس کوهی بر چربی خون در بیماران مصرف کننده لواستاتین

فلاونوئیدها گروهی از ترکیبات پلی فنلی هستند و با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط هستند. کرفس گیاهی حاوی فلاونوئیدها است. بنابراین، این مطالعه تأثیر کرفس کوهی را بر فاکتورهای خونی مرتبط با چربی به عنوان عامل تصلب شرایین و بیماری های قلبی عروقی نشان می دهد.

در بیماران مبتلا به هیپرلیپیدمی که لوواستاتین مصرف می کنند، مطالعه شده است. در این مطالعه 74 بیمار مبتلا به هیپرلیپیدمی به ترتیب در یکی از دو گروه شاهد (40 میلی گرم لوواستاتین در روز) و مورد (لوواستاتین 40 میلی گرم در روز) به کلینیک داخلی مرکز پزشکی هاجر شهرکرد مراجعه کردند.

و پودر کرفس (gr/day2) قبل از مطالعه، دو هفته و یک ماه پس از شروع مطالعه، کلسترول، تری گلیسیرید، لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، لیپوپروتئین با چگالی بسیار کم (VLDL) و لیپوپروتئین با چگالی کم. فشار (HDL) و قند خون ناشتا (FBS) بیماران اندازه گیری و با یکدیگر مقایسه شد.

بیشتر بخوانید  رژیم لاغری وی بی 6 چگونه به کاهش وزن کمک می کند ؟

نتایج:

سطح کلسترول، تری گلیسیرید، LDL و VLDL دو هفته و یک ماه پس از مصرف کرفس کاهش یافت، اما از نظر آماری تفاوت معنی‌داری بین دو گروه مشاهده نشد. سطح HDL در گروه مورد افزایش و در گروه شاهد کاهش یافت. نسبت LDL به HDL در هر دو گروه کاهش یافت. میانگین FBS در طول مطالعه بدون تغییر بود

نتیجه:

استفاده از پودر کرفس در ترکیب با داروهای کاهش چربی خون در بیماران مبتلا به هیپرلیپیدمی احتمالاً با افزایش HDL یا کلسترول خوب همراه است.

کرفس گیاهی برای فشار خون و چربی است

پتاسیم موجود در کرفس علاوه بر تحریک ادرار باعث کاهش فشار خون می شود و با گوگرد موجود در آن بیشتر به بیماران نقرس و مبتلایان به درد مفاصل و روماتیسم توصیه می شود.این گیاه دارای خواص ضد میکروبی بوده و برای درمان آسم و بیماری های ریوی مناسب است. سرماخوردگی

آب کرفس به عنوان شوینده گلو به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی برای رفع خشکی گلودرد مفید است همچنین آلودگی میکروبی ضعیف روده توسط تریپین از بین می رود.این گیاه دارای درصد بالایی فیبر می باشد بنابراین ملین و مصرف بسیار خوبی است. . برگ و ساقه کرفس در مورد مردم

برای مشکلات گوارشی مانند یبوست بسیار مفید است. کرفس نیز ضد نفخ است و دما را پایین می آورد. مصرف آن به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی و چربی خون بالا توصیه می شود، این گیاه از تصلب شرایین جلوگیری می کند. ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک موجود در آن به همراه منیزیم و کلسیم تاثیر مثبتی در تقویت عضلات دارد و تاثیر باورنکردنی در آرامش ذهنی دارد.

بیشتر بخوانید  بهترین راه جلوگیری از کمر درد در حین رانندگی کدام است؟

یکی دیگر از نقش های بسیار موثر این گیاه تاثیر آن در کاهش وزن است به طوری که افرادی که از رژیم غذایی برای کاهش وزن روزانه یا یک روز در میان 1 فنجان عصاره کرفس با لیمو استفاده می کردند، یک تا دو کاهش وزن داشتند. علاوه بر مقدار طبیعی، در برخی متون به اثرات مثبت کرفس در تقویت قوای جنسی مردان اشاره شده است.

البته هنوز این موضوع به اثبات نرسیده است.این گیاه توسط محققان آمریکایی به عنوان یکی از ده ماده غذایی که می تواند با سرطان مبارزه کند به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان نامگذاری شده است.این گیاه نیز به طور گسترده توسط انسان مصرف می شود.

جوشانده این گیاه خشکی صدا را درمان می کند و برای سرمازدگی مفید است.این گیاه حاوی فسفر است و در تقویت حافظه و افزایش هوش موثر است.در نسخه های قدیمی این گیاه به نقش افزایش شیر مادر اشاره کرده است. دانه های کرفس دارای یکسری خواص مفید نیز هستند و دانه های این گیاه حاوی مقادیر زیادی کلسیم است که می تواند نقش مهمی در کاهش فشار خون داشته باشد.

این دانه ادرار آور و یکی از بهترین داروها برای پاکسازی اسید اوریک از بدن است، بنابراین برای درمان نقرس، آرتروز و روماتیسم مناسب است، البته دانه کرفس در برخی موارد باعث سقط جنین می شود و بنابراین در دوران بارداری نباید مصرف شود. . مصرف کرفس برای بیماران مبتلا به صرع نیز مضر است زیرا تشنج آنها را تحریک می کند. همچنین در افراد مبتلا به نفریت منع مصرف دارد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید