کردها 260 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند



ماموستا عبید لطفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مقدار خرگوش توسط افراد خوب استان در 1138 روستا جمع آوری شد.

وی افزود: 185 میلیارد ریال از آن میزان مربوط به غروب آفتاب طبیعی ، 25 میلیارد ریال بازخرید ، 35 میلیارد ریال تجارت و 15 میلیارد ریال غروب غلات است.

رئیس دفتر غروب کمیته امداد امام خمینی (ره) در کردستان یادآور شد: از زکات جمع آوری شده ، 100 یارانه پزشکی ، 196 بورس تحصیلی ، کمک به خرید ، ساخت و تعمیر 9 واحد مسکونی نیازمندان و 70 هزار کمک هزینه 35 میلیارد ریالی. این امرار معاش است.

وی یادآور شد: همچنین در سال جاری از محل خرگوش به سه مسجد ، 2 زن دانشمند ، یک سرویس بهداشتی و دو پروژه عمومی کمک شده است.

ماموستا لطفی افزود: 100 درصد زكات جمع آوری شده در همان روستا یا مكان كه با نظارت و مساعدت متولیان ، كارگزاران ، شورای زكات روستا ، موسسات خیریه ، ائمه جماعات و مردم جمع آوری شد ، صرف امور همان مناطق شد.

غروب خورشید در لغت دو معنی رشد و نمو و خلوص دارد؛ کلمه زکات به سهمی گفته می شود که شخص از مال خود می گیرد و به فقیر می دهد و این بدان دلیل است که وقتی او می پردازد امید به رشد و افزایش ثروت با مهربانی و برکت وجود دارد که باعث تزکیه و تصفیه روح انسان می شود. پرداخت کننده

در قرآن کریم ، آمدن زکات همراه با نماز نشانه این است که ارتباط با خداوند متعال از طریق نماز حاصل می شود و با پرداخت زکات ارتباط با خلقت خداوند برقرار می شود.

بیشتر بخوانید  همین الان ثبت نام کنید/ خودروهای جدید سایپا در راه بازار

همراهی این دو به دلیل اهمیت ویژه آنها است ، زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و غروب آفتاب از نظر اقتصادی و اجتماعی در اسلام بسیار مهم است.

گندم ، جو ، خرما ، کشمش ، طلا ، نقره ، شتر ، گاو و گوسفند اشیایی هستند که به آنها خرگوش تعلق می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید