مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کربوکسی تراپی چیست؟ کاربردهای این روش، مزایا و عوارضی که دارد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در باره کربوکسی تراپی تو چی میدونی؟ تاثیر کربوکسی تراپی چیست؟ از کربوکسی تراپی برای رفع سلولیت، سیاهی زیر چشم و … استفاده می شود تصمیم گرفتیم در این مقاله کربوکسی تراپی را به طور کامل توضیح دهیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اطلاعاتی در مورد کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی کلاژن را ترمیم می کند و رسوبات چربی را از بین می برد. علاوه بر این، با افزایش جریان خون در ناحیه پلک ها، سیاهی زیر چشم را کاهش می دهد. برخی از پزشکان از این روش برای درمان مشکلات نعوظ، آرتریت، سندرم رینود و آلوپسی استفاده کرده اند. برای کاهش چربی و سلولیت، این روش اغلب به روش های تهاجمی تر و پرخطرتر مانند لیپوساکشن ترجیح داده می شود.

تحقیقات نشان می دهد که کربوکسی تراپی خاصیت ارتجاعی پوست را درمان می کند، گردش خون را افزایش می دهد، کلاژن را ترمیم می کند، خطوط و چین و چروک ها را تا حدی از بین می برد و رسوبات چربی موضعی را کاهش می دهد.

کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

دی اکسید کربن یک گاز نامرئی است و بخشی از هوایی است که تنفس می کنیم و این دی اکسید کربن توسط یک سوزن کوچک درست زیر پوست جذب می شود. تزریق تبدیل می شود. طبق بسیاری از مطالعات، این ماده در اطراف پخش می شود و رگ های خونی را گشاد می کند. رگ های خونی پهن تر به معنای تامین خون بیشتر است که اکسیژن و مواد مغذی را به ناحیه تحت درمان می رساند. شواهد نشان داده است که دی اکسید کربن سلول های چربی را از بین می برد، اکسیژن اضافی باعث تجمع مایع بین سلول ها می شود و پوست برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می شود.

در نتیجه، طبق گفته پزشکان، سلول های چربی کاهش می یابد و پوست قوی تر و جوان تر می شود. تحقیقات پزشکی نشان می دهد که دی اکسید کربن باعث افزایش گردش خون می شود. مدت‌هاست که در فرانسه برای درمان بیماران مبتلا به گردش خون ضعیف، گرفتگی عروق و بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود. مطالعه اخیر توسط دانشگاه سینا نشان داد که کربوکسی تراپی به صاف شدن پوست و کاهش چربی کمک می کند.

دی اکسید کربن هزینه تبادل در سلول های بدن است. بنابراین، ما اکسیژن را وارد ریه ها می کنیم، گلبول های قرمز خون، اکسیژن موجود در ریه ها را جمع آوری کرده و به بافت های خود می برند تا زمانی که به قسمت کار برخورد می کنند، مونوکسید کربن زیادی نیز داشته باشند. وقتی سلول های خونی در معرض مقادیر زیادی دی اکسید کربن قرار می گیرند، ترکیب خود را تغییر می دهند، مولکول های اکسیژن آزاد می کنند و دی اکسید کربن را می گیرند تا بتوانیم آن را از ریه ها خارج کنیم. در واقع با تزریق مقدار کمی گاز دی اکسید کربن به زیر پوست، آن را فریب می دهیم تا گردش خون را در آن ناحیه افزایش دهیم. تیرگی زیر چشم، سلولیت و ترک‌های پوستی نشان می‌دهد که برخی از علل زمینه‌ای گردش خون ضعیف ضعیف هستند.

بیشتر بخوانید  هشدار امیرعبداللهیان به شورای وزیران اتحادیه اروپا

کربوکسی تراپی

تزریق دی اکسید کربن به پوست چیست؟

در یک مطالعه جدید، برخی از جراحان پلاستیک تصمیم می گیرند که آیا این کار را انجام دهند یا خیر کربوکسی تراپی، چه موثر باشد یا نه. نتیجه ؟ خوب تا حدودی موثر بود مراد علم، معاون دانشکده پزشکی دانشگاه فاینبرگ، گفت: «ما بسیار شگفت زده شدیم که این درمان واقعاً مؤثر است. اما ما واقعاً تغییر چشمگیر گزارش شده توسط برخی از محققان دیگر را ندیده ایم.

بسیاری از کلینیک های کربوکسی تراپی آمریکا نسخه ای از این مطالعه را ارائه می دهند که نشان می دهد این درمان موثر است.

مزایا و معایب کربوکسی تراپی

بسیاری از پزشکانی که بیش از 10 سال است از کربوکسی تراپی استفاده می کنند، معتقدند که تا به حال اثر منفی ندیده اند. حتی پزشکی که یک لیتر دی اکسید کربن را به معده بیمار تزریق می کند، معتقد است که این روش بی خطر است و برای پزشکان و بیماران بسیار جذاب است. نسبت به درمان هایی مانند لیپوساکشن کمتر تهاجمی و نسبتاً مقرون به صرفه است. دی اکسید کربن در حال حاضر به طور کاملا ایمن در تکنیک هایی مانند لاپاراسکوپی برای حفظ تورم شکم استفاده می شود. اما کربوکسی تراپی یک درمان کوتاه مدت نیست.

کربوکسی تراپی چگونه کار می کند؟

گردش خون ضعیف تا حدودی باعث ایجاد سلولیت، ترک های پوستی و تیرگی زیر چشم می شود. سلول ها دی اکسید کربن را به عنوان زباله آزاد می کنند. گلبول های قرمز اکسیژن را از هوا دریافت کرده و به بافت منتقل می کنند و سپس دی اکسید کربن را می گیرند. در نهایت دی اکسید کربن از طریق ریه ها بازدم می شود. پزشک متخصص می تواند دی اکسید کربن را برای افزایش جریان خون در یک ناحیه خاص تزریق کند و باعث شود گلبول های قرمز به آن ناحیه بیایند. با ورود سلول های خونی به ناحیه مورد نظر، گردش خون افزایش می یابد. این کار در بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و در تاریکی زیر چشم، تغییر رنگدانه و درخشندگی آن موثر است.

استفاده از کربوکسی تراپی

علائم کشش: ترک هایی که روی بدن می بینید نتیجه پارگی کلاژن پوست است. کربوکسی تراپی کلاژن سازی می کند که پوست را ضخیم می کند و ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید  کاپیتان تیم ملی اروگوئه تلویزیون VAR را شکست !+ فیلم

سلولیت: دی اکسید کربن را می توان به سلول های چربی تزریق کرد که باعث از بین رفتن سلول های چربی در بدن می شود. سلولیت زمانی رخ می دهد که چربی زیر پوست از روی پوست دفع شود. مطالعات متعدد نشان داده اند که کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت بی خطر است.

حلقه های سیاه زیر چشم: سیاهی زیر چشم اغلب به دلیل گردش خون ضعیف ایجاد می شود که باعث انقباض عروق می شود. تزریق گاز به زیر پلک این چروکیدگی تیره را کاهش داده و قرمزی را جایگزین آن می کند.

آلوپسی: آلوپسی (ریزش مو) کسانی که به دلیل گردش خون ضعیف رم داده اند نیز می توانند با کربوکسی تراپی درمان شوند.

کربوکسی تراپی

عوارض کربوکسی تراپی

اگرچه عبارت “ممکن نیست رنج بکشید بدون رنج” یک عبارت رایج در هنگام تغییر ظاهر است، اما معمولاً عامل تعیین کننده در مورد میزان درد (رنج) است. در مقایسه با جراحی پلاستیک، کربوکسی تراپی کمترین عوارض را دارد. ممکن است در حین عمل احساس ناراحتی کنید و میزان ناراحتی بسته به مشکلی که دارید متفاوت است. پزشک می تواند به شما بگوید چه چیزی در انتظار شماست. بعد از عمل می توانید به سرعت به فعالیت های روزانه بازگردید. شایع ترین عارضه جانبی کربوکسی تراپی ممکن است کبودی در ناحیه تزریق شده باشد. در حالی که جراحی پلک معمولاً کبودی ایجاد نمی کند، قرمزی و تورم دست ها و پاهای عمل شده شایع است.

بعد از کربوکسی تراپی ممکن است برای مدتی در ناحیه تزریق احساس گرما یا گزگز داشته باشید. این طبیعی است. درمان سلولیت و چربی می تواند منجر به ایجاد فشار دی اکسید کربن در رسوبات شود. این احساس باید پس از بیش از یک روز ناپدید شود. اگر بعد از کربوکسی تراپی با عوارض جانبی غیرطبیعی مواجه شدید، با متخصص خود مشورت کنید. اگر تصمیم دارید از شر سلولیت، ترک های پوستی یا سایر مشکلات پوستی خلاص شوید، اما نمی خواهید جراحی کنید یا نگران عوارض جانبی وحشتناک آن هستید، کربوکسی تراپی ممکن است درمانی باشد که به دنبال آن هستید.

بسیاری از افراد سیاهی زیر چشم دارند، اضافه وزن که باعث ایجاد کشیدگی می شود، ورزش نکردن و عادات بد غذایی که باعث سلولیت می شود. کربوکسی تراپی با تزریق دی اکسید کربن به زیر پوست ناحیه آسیب دیده قادر به درمان این مشکلات است. بسیاری از علائم استرس و پیری نتیجه گردش خون ضعیف در ناحیه آسیب دیده است. اعتقاد بر این است که دی اکسید کربن اضافه شده به بدن، بدن را فریب می دهد تا جریان خون را افزایش دهد، که به کاهش این مشکلات کمک می کند. برخی از عوارض کربوکسی تراپی عبارتند از:

بیشتر بخوانید  برگزاری آزمون ورودی سطح چهار و دوره پیشرفته فقه زنان

کبودی

کربوکسی تراپی شامل تزریق دی اکسید کربن به ناحیه ای است که می خواهید با افزایش جریان خون از بین ببرید. تزریق می تواند باعث کبودی شود، به خصوص هنگام استفاده از کربوکسی تراپی در بازوها و پاها.

درد

دی اکسید کربن تزریق شده به پوست قوی تر است. بنابراین، بلافاصله پس از تزریق، بیماران ممکن است احساس درد و حتی کج شدن پوست کنند. این علائم معمولاً ظرف چند ساعت پس از درمان ناپدید می شوند.

حباب های کشنده

تزریق دی اکسید کربن به بدن بسیار خطرناک است، به خصوص زمانی که سوزن وارد ورید یا مویرگ شود. حباب گاز در ورید می تواند از طریق سیستم گردش خون حرکت کند و در صورت تزریق به رگ های خونی چشم باعث آریتمی در قلب و کوری شود.

کربوکسی تراپی

روش اثبات نشده کربوکسی تراپی

برخلاف بسیاری از سایت ها در سراسر جهان که کربوکسی تراپی را ترویج می کنند، سازمان غذا و داروی ایالات متحده این درمان را تایید نکرده است. تزریق دی اکسید کربن به بدن نیز آزمایش نشده است. هیچ کس نمی داند که اثرات طولانی مدت این درمان چه خواهد بود. علاوه بر این، این تصور اشتباه است که دی اکسید کربن طبیعی است، بنابراین برای بدن مضر نیست. افراد ممکن است توسط دی اکسید کربن مسموم شوند که می تواند در مقادیر زیاد یا در دراز مدت بسیار خطرناک باشد.

آیا کربوکسی تراپی یک روش بی خطر است؟

دی اکسید کربن یک محصول طبیعی بدن است و حتی در مقادیر زیاد سمی نیست، مگر اینکه شرایط سلامت خاصی وجود داشته باشد. پس از این عمل، گاز دی اکسید کربن در عرض 5 دقیقه دوباره جذب شده و ناحیه تحت درمان به حالت عادی باز می گردد. کربوکسی تراپی هیچ خطر یا عارضه جدی یا غیرطبیعی نخواهد داشت و افراد زیادی در سراسر جهان هر ساله این روش را انجام می دهند و هیچ عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است.

کربوکسی تراپی

در طول کربوکسی تراپی چه اتفاقی می افتد؟

پزشک دی اکسید کربن را از طریق یک سوزن زیر پوست تزریق می کند که از طریق لوله ای به دستگاه متصل می شود و مقدار کنترل شده ای از گاز را تحویل می دهد. لوله استریل شده و در قسمت پایین فیلتری تعبیه شده است که قادر به حذف ناخالصی های گازی قبل از تزریق می باشد.عمق تزریق و سرعت جریان گاز به سطح و شرایط مورد نظر بستگی دارد. به عنوان مثال، برای درمان سلولیت، دی اکسید کربن عمیق تر به لایه زیرین پوست تزریق می شود. سرعت گاز دی اکسید کربن توسط تنظیم کننده جریان در دستگاه کنترل می شود. اکثر درمان های کربوکسی تراپی حدود 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *