مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کرامات و فضایل آیت الله کرسی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


فرهنگ و هنر: معجزات آیات الکرسی در قسمت آخر این مجموعه به تأثیرات آیات الکرسی در رفع بلایا و رفع حوائج و ده ها فواید دیگر آیات الکرسی اختصاص دارد.

کرامات آیه الکرسی در قسمت سوم شما را از فضایل و کرامات بی شمار آیت الکرسی در نماز و… آگاه می سازد.

آیت الکرسی در خلوت

از معصوم روایت شده است که فرمود: هر که شب را در خانه خلوت کند، آیه الکرسی را بخواند و بگوید: شکر خدا! ترسم را آرام کن و ترسم را آرام کن و در تنهایی ام کمکم کن.

آغاز سفر با آیت الکرسی

امام صادق (علیه السلام) فرمودند: سفر را با صدقه دادن یا خواندن آیه الکرسی آغاز کنید.

هنگام رفتن به سفر

از موسی کاظم (علیه السلام) نقل شده است: اگر کسی به مسافرت رفت، باید درب خانه اش به سمتی که می رود بایستد و سوره حمد و آیه الکرسی را در طرف مقابل بخواند. به پهلو، چپ و راست.

نماز بعد از آیه الکرسی

از امام صادق علیه السّلام روایت شده است که فرمودند: هر کس در راه هر شب آیه کرسی را بخواند، خود و یارانش سالم می مانند، سپس می گویند: خدایا راه کلام بساز و سکوت افکار و کلمات ذکر. خداوند! بگذار راه رفتنم درس باشد، سکوتم اندیشه و گفتارم یادآوری.

معجزات آیت الله کرسی

از امیرالمؤمنین علی علیه السلام روایت شده است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله پس از خواندن آیه الکرسی این دعا را می خواند و می فرماید: مسلم این دعا را سه مرتبه نخواند، مگر اینکه به او برسد. درخواست او .

بیشتر بخوانید  هدیه ۵۰ هزار دلاری بیت‌کوین در شب کریسمس

یا زنده باش، یا زنده باش، یا زنده باش و هرگز نمیری، یا زنده باش، معبودی جز تو نیست، ای خدای مخترع، شنونده دعای بینوایان، ای مهربان، معبودی جز تو نیست، ای مهربان، آفریدگار. السموات و الارض جلیل الرحمن الرحیم دنیا و آخرت و الرحمن الرحیم بهای رحمت سواک یا ارحم الرحمین.

تأثیر خواندن آیه الکرسی در خواب

رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید: هر که در خواب آیه الکرسی را بخواند خداوند او و خانه و خانه همسایگانش را حفظ می کند.

از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده است که فرمودند: هر کس آیه الکرسی را بعد از هر نماز واجب بخواند، نمازش قبول می شود و از خداوند در امان است.

ثواب آیت الکرسی بعد از وضو

از امام باقر علیه السّلام روایت شده است که فرمود: هر کس بعد از وضو یک مرتبه آیه الکرسی را بخواند، خداوند ثواب چهل سال عبادت به او می دهد و چهل درجه بر مقامش می افزاید.

برای رفع نیازها

از امیرالمؤمنین علی علیه السلام روایت شده است که فرمود: هرگاه یکی از شما به چیزی نیاز داشت، صبح پنج شنبه برود و آن را بخواهد، زیرا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم. او در نماز گفت: خدایا امت من وقتی بیرون می‌رود صبح روز پنج‌شنبه را برکت دهد و هنگام خروج از خانه آیات سوره آل عمران، آیات الکرسی و سوره قدر را بخواند.

خواندن آیه الکرسی بعد از هر نماز

از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده است که فرمودند: هر کس آیه الکرسی را بعد از هر نماز بخواند، هفت آسمان تقسیم می شود و به هم نمی رسد تا اینکه خداوند به قاری با رحمت نگاه کند. و سپس فرشته ای که او را تشویق می کند که اعمال نیکش را بنویسد و بدی هایش را از آن زمان تا روز بعد پاک کند.

بیشتر بخوانید  روند افزایشی واکسیناسیون روزانه متوقف شده است - آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

حذف آفات از اموال و زندگی

امام زین العابدین (علیه السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل می کند که فرمود: هر که چهار آیه اول سوره بقره و آیه الکرسی و آن دو را بخواند. آیات بعد از آن و سه آیه آخر این سوره.. او و مالش هیچ بلایی نمی‌آید، شیطان به او نزدیک نمی‌شود و قرآن را فراموش نمی‌کند.

امام رضا (علیه السلام) فرمودند: هر که در خواب آیه الکرسی را بخواند، انشاءالله از فلج شدن نمی ترسد. و هر کس آن را بعد از هر نماز بخواند، هیچ لقمه‌ای به او ضرری نمی‌زند.

محافظت در برابر نیش

امام کاظم (علیه السلام) می فرماید: هر کس آیه الکرسی را بعد از هر نماز واجب بخواند به او ضرری نمی رساند.

معجزات آیت الله کرسی در کفاره گناهان

امام صادق علیه السلام می فرماید: «هر وقت بعد از نماز جمعه که سلام می کند، یک مرتبه حمد، هفت مرتبه سوره توحید، هفت مرتبه سوره فلق، هفت مرتبه سوره ناس و آیه الکرسی، آیه سهره را بخوان. پروردگار من است، خالق آسمانها و آیه ما قبل از پایان سوره توبه. رسول من آمده تا روح مرا بخواند، از آن جمعه تا جمعه دیگر گناهانش پاک می شود.

ارزش آیه الکرسی در نماز مستحبی

امام صادق علیه السلام فرمود: هر کس در هر رکعت نماز مستحبی خود سوره توحید، قدر و آیه الکرسی را بخواند، خداوند عمل او را بهترین می داند، مگر کسی که به اندازه آن عمل کند. مانند و بیشتر از او.

یاد رسول خدا صلی الله علیه و آله در هنگام خواب

از محمد بن مروان روایت شده است که امام صادق (علیه السلام) فرمود: «آیا به شما نگویم که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) هر وقت به رختخواب می رفت چه می کرد؟ ” گفتند گفتم: چرا؟ فرمود: آیه الکرسی را خواند و گفت: به خدا ایمان بیاور و به طاغوت کفر. بار خدا! در خواب و بیداری از من محافظت کن.

بیشتر بخوانید  برای بازگشایی مدارس تابع تصمیم گیری ستاد ملی کرونا هستیم

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *