کد رسمی وام مسکن



به گزارش سلام، وزارت راه و شهرسازی با تداوم وام مسکن با نرخ سود 18 درصد موافقت کرد. ثبت نام از داوطلبان دریافت این وام از 12 خردادماه در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن آغاز شد. اما در این بین عده ای برای گرفتن این وام تقلب می کنند. با پرداخت بین 500 هزار تا 2 میلیون تومان کد رهگیری رسمی دریافت کنید.

کد رهگیری مورد نیاز است

افرادی که متقاضی دریافت ودیعه آپارتمان اجاره ای هستند باید قرارداد اجاره و کد رهگیری داشته باشند.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن، هدف این است که وام مسکن در واقع صرف اجاره بها شود و نه برای کالاها و خدمات دیگری که آثار تورمی دارند.

پروانه اصلانی چندی پیش در این خصوص توضیح داد: مقرر شد ودیعه وام مسکن پس از دریافت کد رهگیری وام مسکن پرداخت شود. بنابراین مراحل اولیه توافق بین موجر و مستاجر در دفاتر مشاور املاک قابل انجام است و در نهایت وام سپرده به متقاضیان واجد شرایط تایید می شود.

کد رسمی برای وام مسکن

البته افرادی هم هستند که خانه دارند یا به هر دلیلی الان آپارتمانی اجاره نکرده اند اما به دنبال راهی برای دریافت این وام هستند. پیگیری های خبرنگار تجارت نیوز نشان می دهد برخی بنگاه های معاملات ملکی برای این دسته از افراد کد رهگیری رسمی ارائه می کنند.

یکی از فعالان این بازار درباره قیمت کدهای چهره به تجارت نیوز می گوید: برای آن باید سندی را به ما ارائه دهید و با دریافت کد باید یک میلیون تومان پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید  سن بازنشستگی تغییر می کند

یکی از شرکت ها می گوید: «اگر سندی ندارید و خودمان بخواهیم آن را تهیه کنیم، بسته به موقعیت خانه، مبلغ آن افزایش می یابد». «در مناطق پایین حدود سه میلیون تومان و در مناطق بالاتر تا پنج میلیون تومان.

همچنین در سایت دیوار تبلیغاتی وجود دارد که مستقیماً برای این منظور ایجاد شده است. مبلغ 500 هزار تا دو میلیون تومان هم دریافت می کنند.

مبلغ و شرایط بازپرداخت این وام در شرایط فعلی اقتصادی کشور به نظر می رسد عده ای را برای گرفتن آن حتی به قیمت کلاهبرداری متقاعد کرده است. / اخبار تجارت

دیدگاهتان را بنویسید