کدام کشور از استعفای حریری سود می برد؟



به گفته سردبیران“سعد الحریری ، رهبر فراکسیون لبنانی المستقبل ، در گزارشی درباره استعفای سعد الحریری ، نخست وزیر تعیین شده ، پس از گفتگوهای شدید با متحدانش در اروپا ، ایالات متحده ، لبنان و جهان عرب نوشت. “هیوم گزارش می دهد. و او تشکیل دولت را به مدت 7 ماه به تعویق انداخت و تصمیم نهایی را گرفت و از عدم توانایی خود در تشکیل دولت عذرخواهی کرد.

وی با ارائه میشل عون و حزب الله رئیس جمهور لبنان به عنوان عامل بحران لبنان ، این حرکت را همراهی کرد و به تقابل سیاسی و امنیت با آون و حزب الله روی آورد. سرنگونی عمدی حریری برای زمینه سازی برای فروپاشی گسترده لبنان و ایجاد جنگ داخلی در این کشور بود و لبنان را بیش از هر زمان دیگری به جنگ های سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و داخلی سوق داد.

اقدام الحریری با هدف تحریک طرفداران و متحدان وی علیه عون و حزب الله و بازخواست آنها از بحران لبنان است. همه این اقدامات در جهت مخالفت با حزب الله و قدرت موشکی آن و به نفع اسرائیل است. اسرائیل همچنین می خواهد با اعمال طرح تعیین مرز خود بخشی از ذخایر گاز و نفت لبنان در مدیترانه را تصرف کند.

به گفته رای الیوم ، رایزنی های مثمر ثمر بین رئیس جمهور و جناح های پارلمان لبنان در مورد معرفی گزینه دیگری برای دولت سنی بعید است. زیرا حریری در این زمینه سنگ پرتاب می کند و در آن شرکت نخواهد کرد. حتی اگر چنین دولتی تشکیل شود با مخالفت روبرو خواهد شد. به نظر می رسد تصمیم ایالات متحده ، اسرائیل و فرانسه برای ایجاد جنگ داخلی در لبنان اتخاذ شده است و هرکس به چیزی غیر از این اعتقاد داشته باشد درک درستی از لبنان و آن کشورها و اهداف واقعی آنها نسبت به لبنان و منطقه.

بیشتر بخوانید  با این گُل 6 ساعت "خطرناک" را تجربه می‌کنید!

براساس این گزارش ، ارزش پوند لبنان به 32000 رسیده و ممکن است در روزهای آینده به 40،000 برسد. خدمات عمومی ، از جمله بهداشت ، ارتباطات ، برق و آب ، بسیار ضعیف است و بیش از دو سوم لبنانی ها زیر خط فقر زندگی می کنند. کسانی که از برنامه های آمریکا و اسرائیل در لبنان حمایت می کنند و ادعا می کنند که یک انقلاب اجتماعی علیه حزب الله آغاز می شود ، اشتباه می کنند. این افراد نمی توانند کاری انجام دهند زیرا بیش از 40 سال تحریم ایران ، حدود 13 سال تحریم عراق و 15 سال تحریم و محاصره غزه راه به جایی نبرد. اما این احتمال وجود دارد که این افراد در تحریک جنگ داخلی لبنان برای آمادگی برای یک جنگ بزرگ در منطقه موفق شوند. در چنین شرایطی ، ائتلاف آمریکا و اسرائیل و نمایندگان آن در لبنان بزرگترین بازندگان خواهند بود.

روزنامه رای الیوم در قسمت پایانی گزارش خود گزارش داد كه حریری خواسته یا ناخواسته ابزاری برای افزایش دامنه بحران ها به منظور تسریع در انفجار اوضاع بوده است. در همین راستا ، کشورهای خارجی او را تحت فشار قرار داده اند و برخی از افراد برای منفجر کردن لبنان و منطقه و غرق کردن او در جنگ همکاری کرده اند ، اما کسانی که در افغانستان ، عراق و سوریه شکست خورده اند هنوز در لبنان هستند. هیچ روزی بهتر نمی تواند باشد

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید