کدام کارتخوان ها باید مالیات بپردازند و مستثنی شوند؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: کارتخوان های واگذار نشده مشمول مالیات سال های گذشته می شوند و تراکنش های آنها متوقف و غیرفعال می شود. وی گفت: طبق مقررات موظف است کلیه کارتخوان های غیر مرتبط با پرونده مالیاتی را خاموش و غیرفعال کند.

جهانگیر رحیمی گفت: مهلت تعیین تکلیف دستگاه های کارتخوان غیرمرتبط با پرونده مالیاتی به پایان رسیده است و اطلاعات در حال جمع آوری و ارائه به بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه های کارتخوان و پوزهایی که تعیین تکلیف نمی شوند با یک تراکنش جزئی تصاحب و برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل و مالیات برای تمامی سنوات محاسبه و توسط صاحب کارتخوان و بر اساس مقررات اخذ می شود. . ، این کارت خوان و دستگاه پوز خاموش می شود.

مدیرکل برنامه ریزی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه کارتخوان های واگذار نشده مشمول مالیات سال های گذشته و قطع و غیرفعال شدن تراکنش های آنها می شود، گفت: این دستگاه کارتخوان غیرمرتبط با پرونده مالیاتی

رحیمی افزود: دارندگان دستگاه های POS که تاکنون به درخواست سازمان مالیاتی برای تعیین تکلیف این دستگاه ها استناد نکرده و دستگاه خود را به پرونده مالیاتی متصل نکرده اند، مشمول مقررات بانک مرکزی و POS آنها خواهند بود. دستگاه ها به زودی غیرفعال می شوند

وی با اشاره به اینکه مالکان این شرکت با وجود داشتن ماشین آلات از مشتریان و ارباب رجوع درخواست وجه نقد می کنند خاطرنشان کرد: بر اساس قانون بودجه از صاحبان حسابی که بیش از 50 میلیارد ریال گردش مالی در سال دارند باید مشمول مالیات شوند. بر اساس ماده 169 بانک مرکزی مکلف است اطلاعات حساب های دارای گردش مالی بیش از 50 میلیارد ریال در سال را به سازمان امور مالیاتی ارائه کند و این حساب جزو حساب فروش محسوب می شود و اطلاعات آن مبنای محاسبه قرار می گیرد. در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید  4 چیزی که نباید در حمام خود بگذارید

این مقام مسئول در سازمان مالیاتی گفت: در صورت نیاز سازمان مالیاتی نیز می تواند گردش خرد این حساب ها را برای استفاده در حسابرسی داشته باشد.

رحیمی تصریح کرد: واقعیت این است که کسب و کار بدون استفاده از دستگاه های کارت خوان و صورتحساب الکترونیکی بسیار سخت است و مردم نمی توانند آن را مدیریت کنند، بنابراین اگر چه در استفاده از دستگاه POS برای فرار مالیاتی مقاومت وجود دارد، اما همه مردم مجبور به استفاده از آن هستند. آنها دستگاه های POS را ترک خواهند کرد و از آنها مالیات فعالیت دریافت می شود.

وی تاکید کرد: خبرهای خوبی برای اخذ مالیات و افزایش درآمدهای مالیاتی در سال 1401 داریم که این طرح ها و مقررات در سال آینده اجرایی می شود.

مدیرکل سازمان برنامه ریزی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی اذعان داشت: دستگاه هایی که ضمیمه پرونده مالیاتی نیستند علاوه بر محاسبه مالیات آنها تا پایان سال 1401 غیرفعال می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید