کدام معاملات خودرو از مالیات بر عایدی سرمایه معاف است؟


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، تحقیقات نشان می دهد بیشتر درآمد ثروتمندان از ثروت است ، نه از محل کار. در حقیقت ، با افزایش درآمد ، سهم درآمد کار در کل درآمد افراد کاهش می یابد و در عوض سهم درآمد حاصل از سود سرمایه افزایش می یابد.

یکی از اصلی ترین پایه های مالیاتی برای کاهش نابرابری و عدالت مالیاتی ، مالیات بر سود سرمایه (CGT) است. تجربه سایر کشورها نشان می دهد که این پایه مالیاتی قیمت ها را در بازارهای اقتصادی تنظیم و کنترل می کند و فعالیت های سفته بازی و سفته بازی را کاهش می دهد.

به دلیل تأخیر بی دلیل دولت روحانی در ایجاد این پایگاه مالیاتی لازم ، نمایندگان مجلس یازدهم وارد عمل شدند و طرح عمومی مالیات بر عایدی سرمایه در جلسه علنی 5 ژوئن به تصویب مجلس رسید. جزئیات این طرح در آینده نزدیک در صحن علنی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

علیرغم این واقعیت که کارشناسان خاطرنشان می کنند که به دلیل استثنائات پیش بینی شده در این طرح ، 95 درصد مردم از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند ، اما هنوز نگرانی هایی در جامعه در مورد این موضوع وجود دارد. با این اوصاف ، ما قصد داریم موارد استثنایی که در این طرح در زمینه مسکن ، خودرو ، طلا و معاملات ارزی پیش بینی شده است را در مجموعه ای از گزارشها مرور کنیم. در قسمت های قبل مسائل مربوط به املاک ، ارز و طلا را توضیح دادیم و در این قسمت به موضوع خودروها می پردازیم:

بیشتر بخوانید  افزایش حقوق معلمان در احکام جدید فوق العاده ویژه چقدر است؟

بر اساس این برنامه ، خرید و فروش خودروهای کمتر از یک سال مشمول مالیات 30 درصدی و بیش از 3 سال از مالیات بر درآمد معاف خواهد بود. طبق برنامه ، موارد استثنا در زمینه خودرو عبارتند از:

الف- وسایل نقلیه خریداری شده قبل از قانون در صورت فروش به مدت یک سال

ب- یک وسیله نقلیه برای هر فرد بالای 18 سال

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید