کدام روغن برای مصرف کردن در دوران رژیم مناسب است؟


به گزارش سایت طلا، روغن‌هایی که حاوی ترانس هستند و درصد کلسترول بالایی دارند، خطر ابتلا به بیماری‌ها و افزایش وزن را چند برابر می‌کنند.

اگر سلامتی شما برایتان مهم است بهتر است نوع روغنی را که مصرف می کنید تغییر دهید و بهترین نوع روغن را برای مصرف خود و خانواده تان انتخاب کنید. اما بهترین روغن خوراکی چه روغنی است؟

1. روغن زیتون

منبعی غنی از اسیدهای چرب غیراشباع و ویتامین ای است . علاوه بر تأمین اسیدهای چرب ضروری مورد نیاز بدن ، مانند امگا ۳ و امگا ۶ و امگا ۹ به جذب ویتامینهای محلول در چربی نیز کمک میکند .

مزایا : کاهش خطر ابتلا به سرطان ، کاهش التهابات بدن ، بهبود سلامت پوست و مو ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی ، کمک به بهبود جریان خون ، کاهش بیماری‌ های گوارشی و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن اشاره کرد .

روغن خوراکی

2. روغن آفتابگردان

درصد بسیار بالایی از اسیدهای چرب ضروری را داشته و میزان ويتامين E موجود در هر ۱۰۰ گرم ، بسیار قابل توجه و حدود ۴۱ % است . این محصول فاقد کلسترول و فاقدترانس است ، بنابراین مصرف به اندازه آن باعث افزایش کلسترول بد خون نخواهد شد .

مزایا : به دلیل داشتن امگا ۶ و امگا ۹ و درصورت استفاده در دماهای پایین می تواند برای سلامت قلب و عروق مفید باشد . حاوی ویتامین ای بالایی می باشد که برای سلامت پوست بسیار مفید است .

3. روغن کنجد

یک روغن گیاهی مفید و سرشار از اسیدهای چرب مانند امگا ۶ و امگا ۹ است . یک محصول ضدالتهاب به دلیل کلسترول و ترانس پایین ، برای سلامت قلب شناخته میشود .

بیشتر بخوانید  از مجلس خبر رسید | خبری مهم از رفع فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام

مزایا : روغن کنجد به دلیل وجود اسیدهای چرب ضروری و ویتامین ای به حفظ سلامت قلب ، کاهش کلسترول ، کنترل قند خون ، چربی سوزی ، کاهش فشارخون و جذب بهتر مواد مغذی کمک میکند . روغن کنجد همچنین خاصیت ضد سرطان و ضد التهاب نیز دارد .

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید