مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کت و شلوار میلیاردی مهران مدیری

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

مهران مدیری در شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد. مهران مدیری در سال ۱۳۶۸ وارد رادیو شد و شش سال در داستان شب گوینده بود. مهران مدیری او از سال ۱۳۷۲ با مجموعه طنز نوروز ۷۲ به شهرت رسید. مهران مدیری مدیری بازیگر و کارگردان چند سریال طنز دیگر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود. مهران مدیری در یکی از قسمت های برنامه دورهمی از حضور در عملیات وال فایر هشتم گفت.

مهران + مدیر

من در نقش “جهانگیر روزبه”

در سریال خاتون …

داستان خاتون مضمونی تاریخی دارد و گفته می شود این سریال یکی از پرهزینه ترین پروژه های سینمای خانگی است که در شهرهای مختلف ساخته شده است.

مجموعه نمایش خانگی «خاتون» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی تینا پاکروان یکی از درام های تاریخی است که به زودی در نمایش خانگی و در فاصله کوتاهی از سریال جیران محصول فیلم پخش می شود. بخشی از داستان این مجموعه در مناطق شمالی کشور و در بستر جنگ جهانی دوم می گذرد.

مهران مدیری

بیوگرافی مهران مدیری

مهران مدیری متولد 28 فروردین 1346 در تهران کارگردان، بازیگر، خواننده، طراح عنوان، مجری، طراح صحنه و لباس، مدیر پروژه، صداپیشه و تهیه کننده ایرانی است. مجله نیوزویک در مقاله ای مادری را بیستمین مرد قدرتمند ایران در سال 2009 معرفی کرد.

مهران مدیری و آغاز راه هنری او

بیشتر بخوانید  دانشگاه لرستان درباره این فیلم که در فضای مجازی منتشر شده توضیحاتی ارائه داد

مهران مدیری آخرین فرزند یک خانواده چهار نفره است. او سه برادر بزرگتر به نام های محسن، مسعود و مهرداد دارد. در شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد. از سال 68 وارد رادیو شد و شش سال گوینده قصه شب بود. در سال ۱۳۷۲ همراه با داریوش کاردان اولین برنامه کمدی نوروزی خود را ساخت.

تا سال 1372 با نمایش های زیادی مانند: خوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و… روی صحنه رفت. همچنین در این مدت به عنوان بازیگر در برنامه های رادیویی کاسه هایی شبا حضور داشت. آغاز شهرت مدیری در سال ۱۳۷۲ بود که در سریال طنز نوروز ۷۲ بازی کرد و پس از آن مدیری در چند سریال طنز دیگر که از صدا و سیما پخش می شد به عنوان بازیگر و کارگردان ظاهر شد.

مهران مدیری

چند اثر از مهران مدیری

از مجموعه های تلویزیونی که وی کارگردان و بازیگر بوده است می توان به سریال های ساعت خوش، پاورچین، ور 77، شماره 14، دچین، شبای برره، باغ مظفر، نود شب، مرد هزار چهره، مرد دوهزار اشاره کرد. چهره ها، قهوه تلخ، ببخشید، ویلایی که شوخی کردم، در حاشیه، در حاشیه 2، دورهمی ها و هیولا ذکر شده است.

مهران مدیری

جوایز و افتخارات

جوایز و تقدیرنامه های مهران مدیری در سال ها و دهه های گذشته عبارتند از:

نامزد بهترین کارگردانی، 1375، برای ساعت خوش

بهترین بازیگر مرد و کارگردان، 1377، برای هفتاد و هفتمین سریال بهترین سرگرمی شبکه سه


بیشتر بخوانید  دستگیری سارقان خودرو با تصادف ساختگی در تهران / فیلم

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *