کتاب “رفتار سازمانی گسترده” منتشر شده است



ایسنا / قم کتاب “رفتار سازمانی بهبود یافته” ، تالیف صدیج توتیان ، اصفهانی و لیلا ساعدی ، در 369 صفحه توسط انتشارات جهاد دانشگاهی در استان کوم منتشر شده و با مبلغ 900000 ریال آماده فروش است.

سدیج توتیان-اصفهانی در مصاحبه ای گفت: “مطالعه رفتار سازمانی بسیار جذاب و در عین حال چالش برانگیز است.” این منطقه مربوط به افراد یا گروه هایی از افراد است که در یک تیم کار می کنند. وقتی عوامل موقعیتی با هم جمع می شوند ، مطالعه این منطقه دشوارتر می شود. مطالعه رفتار سازمانی مربوط به رفتار مورد انتظار فرد در سازمان است. دو نفر در شرایط کاری خاص کمتر رفتار یکسانی دارند.

وی ادامه داد: این به معنای توانایی مدیر در پیش بینی رفتار مورد انتظار فرد است. رفتار انسان مطلق نیست. عامل انسانی در بهره وری نقش دارد. حوزه رفتار سازمانی به نتیجه گیری مبتنی بر احساسات درونی بستگی ندارد ، بلکه به دنبال جمع آوری اطلاعات در مورد یک موضوع به روش علمی و تحت شرایط کنترل شده است. این حوزه از اطلاعات استفاده می کند و یافته ها را به گونه ای تفسیر می کند که بتوان رفتار یک فرد یا گروه را به سمت مطلوب هدایت کرد.

وی با بیان اینکه سازمانها در دنیای رقابتی امروز باید رشد گرا باشند ، گفت: این امر زمانی امکان پذیر است که بهره وری از نظر تعداد محصولات تولید شده بدون نقص کیفیت تضمین شود. کمبود کارمند تأثیر منفی بر بهره وری دارد. همچنین جابجایی کارکنان باعث افزایش هزینه های تولید می شود.

بیشتر بخوانید  فشار قیمت دلار بر طلا ادامه دارد

وی افزود: ایجاد فرهنگ کار مناسب برای مدیران نیز مهم است. اعمال اختیارات ، تفویض اختیارات ویژه به زیردستان ، تقسیم کار ، ارتباطات م effectiveثر ، مدل سازی ، مهندسی مجدد ، طراحی مجدد مشاغل و توانمندسازی برخی از عوامل مهمی است که سازمان از طریق آنها می تواند به عنوان یک سازمان موثر فعالیت کند. این نه تنها در مورد سازمانهای تولیدی ، بلکه در سازمانهای خدماتی و اجتماعی نیز صدق می کند.

سرانجام ، نویسنده کتاب “رفتار سازمانی گسترده” گفت: “این کتاب برای مطالعه رفتار سازمانی در بخشها (رفتار فردی ، رفتار گروهی و رفتار سازمانی) نگاشته شده است و امیدوار است که برای دانشجویان و علاقه مندان مفید و موثر باشد. “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید