کتابخانه شخصی زنده یاد “آیدین روشن” از تبریز به مقبره الشعرا اهدا شد



به گزارش ایرنا ، روز سه شنبه مدیرکل فرهنگ و رهنمودهای اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم اهدای کتابخانه مرحوم رونش به یاد نویسنده و مترجم فقید گفت: “هنرمند و نویسنده ای که دارای اطلاعات ، بینش و اخلاق است و با مردم. “او زندگی می کند و زبان از دردها و شادی های مردم صحبت می کند ، در قلب ها و خاطرات باقی می ماند.

سید قاسم ناظمی ، افزود: هنرمند و نویسنده اصیل ، با توجه به بسیاری از ظرافت های سکولار ، آثار ارزشمندی را برای نسل های آینده تولید می کند و آثار خود را به عنوان میراث ارزشمندی برای ملت و سرزمین خود باقی می گذارد.

وی مجموعه تاریخی و فرهنگی مقبره الشعرا را یک مرکز مهم علمی و ادبی برای کشور می داند و می گوید: “اهدای مجموعه کتاب” آیدین روشن “از اهمیت زیادی برای غنی سازی مجموعه فرهنگی مقبره م شاعران “

ادامه دهید: در آینده نزدیک کتابها توسط هنرمندان تئاتر مجتمع فرهنگی هنری تربیت (تئاتر شهر) اهدا می شود و کتابخانه تخصصی تئاتر در این مجموعه تأسیس می شود.

احمد واحدی ، ملقب به آیدین روشن ، در 3 فوریه 1973 در تبریز متولد شد و در دانشگاه علامه طباطبایی روزنامه نگاری تحصیل کرد.

“تنهایی را نمی توان تقسیم کرد” (گزیده ای از شعر معاصر ترکیه) ، “خیلی دیر است که عاشق شویم تا زود مردن” (بخشی از شعر معاصر ترکیه) ، “Alla Turka” (بخشی از شعر کوتاه ترکی معاصر) و “پرنده” از چهار بال “(گزینه چهار بخشی فاضل) توسط حسنو داگلارکا) یکی از آثاری است که آیدین روشن با همکاری میراندا میناس ترجمه کرده است.

بیشتر بخوانید  آمریکا با فروش 18 فروند بالگرد حمل و نقل سنگین به تل آویو موافقت کرد

همچنین در بیوگرافی وی ترجمه فارسی کتاب “ژنرال جنگهای سیب زمینی” توسط شاعر ترک به رسول یونان و “خشونت دیپلماتیک: اسرار تاریک ترور جمال هاشجی” وجود دارد.

مراسم اهدای کتاب توسط خانواده وی با حضور جمعی از شاعران و نویسندگان در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد و مدیر کل فرهنگ اسلامی و رهنمودهای استان از خانواده نویسنده و مترجم فقید تجلیل به عمل آورد.

دیدگاهتان را بنویسید