کایهان پشتیبانی از طالبان را پس گرفت / آنها موضع خود را تغییر نداده اند و در حال حاضر مردم را می کشند



این روزنامه می نویسد: “آنچه اکنون طالبان دنبال می کنند سلطه مطلق افغانستان و لغو عملی حقوق و حقوق قبایل و قبایل دیگر است که به معنای تسلط اقلیت 30٪ در افغانستان است.” از طرف دیگر ، تاجیکان با حدود 13 میلیون نفر جمعیت اقلیت بزرگتری تشکیل می دهند. در اینجا دو نکته وجود دارد. یکی این که بین گفتارها و کردارهای طالبان از یک سو و اقدامات از سوی دیگر فاصله اساسی وجود دارد.
“طالبان امروز” اصرار دارد كه ما بپذیریم كه طالبان فعلی و دولت ترجیحی فعلی آنها با دولت قبلی امارات تفاوت اساسی دارد. اما رویکرد طالبان در افغانستان این است که قبایل و مذاهب دیگر را وادار به تسلیم سلطه مطلق خود کنند. و این در واقع نوع جدیدی از “توتالیتاریسم” این گروه است که اگر بر افغانستان مسلط شود قطعاً اسلحه به دست می گیرد تا دیگران را ساکت کند و به وعده های فعلی خود پشت کند.
اکنون طالبان برای تشکیل یک امارت اسلامی تحت فشار هستند و از آن عقب نخواهند رفت ، در حالی که حدود 70 درصد مردم و بیشتر قبایل مخالف این ایده هستند. از آنجا که طالبان نمی توانند بیش از 30 درصد مردم را نمایندگی کنند ، آنها موافقت نمی کنند که انتخابات پارلمانی یا ریاست جمهوری را برگزار کنند و در مورد لویه جرگه که اعضای آن بر اساس اکثریت پشتون ها و اقلیت بقیه منصوب می شوند ، فکر می کنند و این بدان معناست که تا سالهای آینده مردم هیچ حقی واقعی برای شرکت در دولت نخواهند داشت.
طالبان با تاجیک ها ، خزرها ، ازبک ها و دیگران می جنگند. در مناطق شمالی و هر روز در این جنگ ، تعدادی از کشورها کشته می شدند. این به معنای از سرگیری جنگ قومی در افغانستان است. طالبان اصرار دارند که ما می خواهیم با صلح و آرامش بگوییم ما شهرهای شمالی را فتح کرده ایم و ساختمان نظامی نداریم ، اما این درست نیست و صدها کشته و هزاران آواره در مناطق شمالی دروغ بودن این بیانیه را نشان می دهد. طالبان اصرار دارند که ما با شیعیان کاری نداریم و به مرزهای جمهوری اسلامی ایران احترام می گذاریم ، اما روش طالبان در استفاده از زور برای تصرف افغانستان آینده شیعیان و مرزهای کشورمان را محافظت می کند. از طرف خودشان ، و جمهوری اسلامی ایران کوچکترین تعدی به مرزهای خود را مجاز نمی داند ، اما نکته این است که همه اینها برای شیعه و جمهوری اسلامی هزینه دارد و این بدون نگرانی نیست.

بیشتر بخوانید  دیگه از بیرون قهوه نخر! | طرز تهیه آیس موکا تو دو دقیقه+ویدئو

23302

دیدگاهتان را بنویسید