طبق گزارش ها آژانس تسنیم به گزارش سایپانیوز ، اگرچه صورت های مالی منتشر شده از زمان ارائه سایپا در سال 1999 ، زیان انباشته 12 تریلیون تومانی را نشان می دهد ، اما یک بررسی تخصصی و تخصصی تر از عملکرد این گروه خودرویی نشان می دهد که حداقل در دو سال گذشته ، روند رشد و نتایج مثبت و حتی ارزشمندی را در مناطقی که تحت رهبری سایپا هستند گزارش کرد. از آنجا که ضرر ذکر شده در کارنامه 99 ساله سایپا کاملاً به دلیل قیمت های منظم محصولات است ، می توان گفت که اگر اقدامات مدیریت سایپا برای انضباط مالی ، توسعه محصول و افزایش تولید و عرضه نبود ، ضررهای بیشتری ثبت می شد .
عملکرد Hosapa در طول سال 1999 تحت تأثیر قیمت گذاری منظم محصول قرار گرفت ، در حالی که با ضرر همراه بود. در بهار همان سال ، این شرکت 29 میلیارد تن سود عملیاتی بر جای گذاشت و پس از سالها از ضرر خارج شد ، 248٪ افزایش . تولید مواد اولیه و 80٪ قیمت ارز، هزینه تولید را چند برابر کرد ، اما سیاست اشتباه و قابل تأمل قیمت گذاری منظم ، باعث شد تولید خودرو همزمان با از دست دادن 12 تریلیون تومان سایپا ، هزاران میلیارد تومان دلالان و دلالان از دست بدهد.
جدا از آن ، عملکرد گروه خودروسازی سایپا در بخشهای دیگر نیز قابل دفاع است. از جمله اینکه ، تعداد خودروهایی که سایپا به طور موکول یا معوق به مشتریان خود بدهکار بود ، در پایان سال 1997 به بیش از 520 هزار دستگاه رسید ، اما این تعداد در ابتدای تابستان 1400 با 170 درصد کاهش به 170 هزار دستگاه رسید. تقریبا 70٪ در مقایسه با شرایط سالهای اخیر ، سایپا و صنعت خودروی ایران کوچک و معقول هستند. از این تعداد خودرو ، زمان تحویل حدود 3000 دستگاه گذشته است و اگر این تعداد را با بیش از 300 هزار خودرو معوقه پایان سال 97 مقایسه کنیم ، می توان سابقه سیاست فروش سایپا را نیز درخشان تعریف کرد.
در دو سال گذشته ، سایپا همچنین در بخش های مالی و اقتصادی نتایج قابل قبولی داشته است. اگر به عناوین و اهداف آن در چارچوب تحریم ها و محدودیت های شدید و ناامید کننده بین المللی ناشی از ویروس کرونا نگاه کنیم ، می توان گفت که اقدامات سایپا بسیار ارزشمند است و می تواند در ماه ها و سال های آینده با انتقال دانش مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. و تجربه
کاهش 8 درصدی در درصد موثر تسکین مالی از طریق مدیریت دارایی ، تسویه حساب کامل بدهی های معوق ارزی 20 تریلیون ریالی ، تسویه بدهی معوق به ریال و تجهیزات گران قیمت و کلیه ضمانت ها و برگشت چک ها ، انضباط مالی در کلیه شرکت های گروه ، فروش بیش از 20،000 میلیارد ریال دارایی غیر تولیدی طی دو سال گذشته و استفاده از روشهای جدید تأمین مالی بازار سرمایه بخشی از فعالیتهای مالی و اقتصادی قابل توجه گروه خودروسازی سایپا است.
علاوه بر اقدامات موثر مالی و فروش سایپا ، این گروه خودروسازی نیز گام های اساسی در جهت بهبود کیفیت و توسعه محصول برداشته است ، به طوری که تصویر ذهنی جامعه به سمت تصویب سایپا جدید حرکت کرده است.
تعلیق تولید پراید که پرمصرف ترین محصول در صنعت خودروی ایران است و جایگزینی آن با محصولات مدرن و استاندارد سایپا ، طراحی ، تولید انبوه و تحویل ایمن ترین خودروی 100٪ ایرانی شاهین با قابلیت عبور از استانداردهای اروپا برای صنعت خودرو سازی و تولید و ارائه مدل ها ماشین جدید کوئیک و ساینا تغییری اساسی در سبد محصولات سایپا ایجاد کرده است تا مشتریان بتوانند ذهنیت سایپا خود را به عنوان تولید کننده غرور تنظیم کنند.
این روند رو به رشد در ماه های باقی مانده از سال 1400 با قدرت و شدت لازم ادامه خواهد داشت و دو محصول جدید آریا و اطلس به همراه شاهین اتومات به محصولات گروه خودروسازی سایپا اضافه می شوند.
انتهای پیام /