کاهش 700000 تن تولیدات کشاورزی لرستان به دلیل خشکسالی – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر، اسفندیار حسنی مقدم ، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی لرستان 5500 میلیارد تن به خشکسالی آسیب رسانده است ، گفت که ما همچنین شاهد کاهش 700000 تنی تولید محصولات کشاورزی هستیم.

وی افزود: علیرغم اینکه لرستان 11 درصد آب روان کشور را در اختیار دارد ، همچنین سهم 5 درصد از زمین های کشاورزی است اما سهم استان در ساخت سدها کمتر از نیم درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال 50 درصد سدها به دلیل خشکسالی تخلیه نشده است.

حسنی مقدم تأکید کرد: درخواست ما از وزارت نیرو توزیع آب کافی به استان به ویژه در بخش کشاورزی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تشکیل ستادی برای توسعه سرمایه گذاری در جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به اندک بودجه دولت ، بخش خصوصی باید برای توسعه بخش کشاورزی وارد شود. “

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: از طرف دیگر ، استفاده از تسهیلات بانکی نیز دشواری هایی دارد ، بنابراین یکی از بهترین راه های توسعه بخش کشاورزی سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

حسنی مقدم گفت: 21 هزار مجوز در این زمینه قابل صدور است مسابقه صنعت کشاورزی سلامحیوانات 10 هزار حفاری می کنند مسابقه دشت خوب سیلاچور ، هفت هزار گاو مسابقه سلام و مجتمع های تولید خاویار رومانی نقل شده

وی همچنین با اشاره به پدیده زمین خواری در حومه شهر خاطرنشان کرد: برخی افراد سودجو در تلاشند با قطع و تقسیم زمین های کشاورزی آنها را بفروشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: انتظار داریم همکاران ما در جهاد کشاورزی اطلاعات لازم را در این زمینه داشته باشند تا شهروندان بتوانند از طریق مجاری قانونی زمین را خریداری و بفروشند.

بیشتر بخوانید  بیا بهت یاد بدم ساندویچ بوریتو درست کنی! | طرز تهی ساندویچ بوریتو +ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید