کاهش 7 درصدی تصادفات خونی در سمنان ؛ جاده نظامی هنوز زنده است – اخبار سمنان – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب سمنان، استان سمنان در محور تهران – مشهد مقدس یکی از جاده های پرتردد کشور است و این یکی از دلایل بسیاری از تصادفات در این محور و سایر محورهای این استان است.

از طرف دیگر ، اگر استان سمنان بخواهد از جاده به مقصد گردشگری هدایت شود ؛ همچنین مسئولان باید زیرساخت های لازم را در این زمینه فراهم کنند که قطعاً یکی از زیرساخت های حذف نقاط اضطراری است که مقامات ارشد استان سمنان آن را تأیید کرده و بر بازسازی و ایمنی راه های ارتباطی و از بین بردن نقاط اضطراری تأکید کرده اند.

علیرضا شریفی نژاد سرپرست امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اقدامات خوبی که برای ایمنی راه های ارتباطی استان سمنان انجام شده است ، اظهار داشت: استان سمنان از این نظر در کشور از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی با تأکید بر توجه روزافزون مسئولان ایمنی راه گفت: ایمنی راه ها و راه های ارتباطی از موارد بسیار مهم برای جلوگیری از تصادفات و سوانح جاده ای است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه برخی از راه های ارتباطی استان سمنان آسیب دیده است ، بر بازسازی و بهسازی این جاده ها توسط مسئولان تأکید کرد.

شریفی نژاد با تأکید بر شمارش عیوب جاده ای و از بین بردن نقاط داغ تصادفات جاده ای در استان سمنان ، گفت: در چهار ماه نخست سال جاری میزان تصادفات و فوت در جاده های استان سمنان هفت درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید  زنان اولین قربانیان کم‌آبی

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 7 درصد از تصادفات منجر به فوت جاده های ارتباطی استان سمنان کاهش یافته است.

عدم توجه در مقابل؛ علت اصلی تصادفات

سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان با تأکید بر رفع نواقص جاده های روستایی و فرعی استان گفت: بیشترین خسارت در سال گذشته در این منطقه وارد شده است.

وی اظهار داشت: فواصل پل ها نیز باید ایمن و در معرض دید باشد ، زیرا بیشتر واژگونی ها در حومه شهر در این قسمت صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان یکی از نقاط ناامن و در معرض خطر استان سمنان را جاده نظامی خواند و گفت: ایمنی این جاده صفر است ؛ بنابراین لازم است هرچه سریعتر در زمینه ایمنی و بهبود این محور اقدام فوری انجام شود.

کبیری گفت: 234 تصادف جاده ای نظامی با 11 پا و 130 زخمی از خطرناک ترین جاده های استان سمنان است.

وی با اشاره به کاهش 7 درصدی تصادفات جاده ای منجر به فوت در استان سمنان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری تصادفات منجر به جراحات ، فوت و خسارت جاده ای در استان سمنان 4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. “

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان بیشترین علت تصادفات در جاده های استان از ابتدای سال تاکنون را توجه نکردن به جلو عنوان کرد و افزود: مراکز تفریحی دائمی و موقت و پارکینگ ها برای مسافران باید در استان سمنان مستقر شوند.

کبیری گفت: تعداد تصادفات در جاده های ارتباطی استان سمنان طی چهار ماه نخست امسال 544 نفر را مجروح کرده است.

بیشتر بخوانید  وقتی تازه ترین روزهای پنجمین دوره شورای شهر و شهرداری کالا رئیسی تازه شد

وی تعداد تصادفات خسارت دیده به جاده های استان سمنان در سه ماهه نخست امسال را هزار و 215 مورد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته نسبت به حوادث جاده ای در استان سمنان هفت درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال 1999 در مناطق شهری در سراسر استان سمنان 6 مورد فوت داشته است ، افزود: این میزان از ابتدای امسال 8 مورد بوده است که به این معنی است که 33 درصد افزایش یافته است.

کبیری با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ایمنی راه ها گفت: از ابتدای اجرای این برنامه تا امروز تعداد تصادفات منجر به فوت در استان سمنان 69 درصد کاهش یافته است.

تقویت امنیت ارتباطی یکی از حقوق مسلم مردم است و مقامات باید به این موضوع توجه کنند.

انتهای پیام / 363 / ت

دیدگاهتان را بنویسید