کاهش ۳۰۰ هزار تومانی بهای سکه ؛ ربع سکه ۸۰۰ هزار تومان ارزان شد



آنچه دیگران می خوانند:

نادر بذرافشان در خصوص وضعیت بازار داخلی طلا و سکه در هفته گذشته گفت: در هفته گذشته به طور متوسط ​​دو دلار کاهش در هر اونس طلا در سطح جهان داشتیم. علیرغم اینکه از ابتدای هفته تا اواسط هفته روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی مشاهده شد، اما در پایان هفته با کاهش همراه بود که در نهایت کاهش را به همراه داشت. از دو دلار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: در بازارهای داخلی، سکه و طلا در روزهای ابتدایی هفته به دنبال نوسانات نرخ ارز در مسیر افزایش نوسانات قرار گرفتند، اما با اعمال رویکردهای جدید بانک مرکزی در ارتباط با عرضه ربع در بورس کالا و اعلام توزیع 450 هزار ربع و همچنین اعلام راه اندازی بازار ارز و طلا در آینده نزدیک باعث ظهور سکه و طلا در بازار شد. تا از مسیر صعودی پرهیز کرده و به سمت مسیر نزولی قیمت ها حرکت کند. به گونه ای که روز سه شنبه نسبت به دوشنبه شاهد کاهش یک میلیون تومانی قیمت هر قطعه سکه و حدود 55 هزار تومان هر گرم طلای 18 عیار خواهیم بود.

وی ادامه داد: این روند افت قیمت تا روز چهارشنبه ادامه داشت و 900 هزار تومان دیگر از قیمت سکه کاهش یافت. اما در آخرین روز بورس (پنجشنبه) با توجه به نوسانات نرخ ارز در بازار و برخی اخبار سیاسی-اقتصادی در سطح جهان، قیمت سکه و طلا در بازار داخلی کاهش یافت و قیمت ها را اندکی افزایش داد. دوباره نسبت به چهارشنبه بنابراین بخشی از آن کاهش نزدیک به دو میلیون تومانی (طی دو روز سه شنبه و چهارشنبه) جبران و تقویت شد.

بیشتر بخوانید  دلیل مضحک و خنده دار زوج جوان برای جدایی!

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: این امر موجب شد تا در آخرین معاملات پایان هفته نسبت به ابتدای هفته، قیمت هر قطعه سکه به طور متوسط ​​300 هزار تومان کاهش یابد. این در حالی است که هر مثقال طلای 17 عیار نسبت به ابتدای هفته به طور متوسط ​​5000 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار میانگین 1000 تومان افزایش را تجربه کردند.

بذرافشان در خصوص آخرین قیمت سکه و طلا در بازار داخلی و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید در طول هفته دیروز (پنجشنبه) به طور میانگین 300 هزار تومان کاهش یافت. قیمت 24 میلیون و 200 هزار تومان هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با میانگین 100 هزار تومان به 23 میلیون تومان کاهش یافت. نیم سکه که روز سه شنبه 600 هزار تومان نسبت به روز گذشته افت قیمت داشت، پس از نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت به طور میانگین در آخرین معاملات هفته تغییری نسبت به ابتدای معاملات هفته نداشت. هفته و به مبلغ 14 میلیون و 300 هزار تومان رسید. معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: ربع سکه با میانگین 800 هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته بیشترین افت قیمت را طی هفته گذشته تجربه کرد. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با 100 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته پنج میلیون تومان بود. همانطور که گفته شد، هر مثقال طلای 17 عیار با 5000 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 1000 تومان افزایش میانگین نسبت به ابتدای هفته یعنی 9 میلیون و 150 هزار تومان در هر مثقال (17 عیار) و دو میلیون تومان. و گرمی 112 هزار تومان (18 عیار) معامله شد.

بیشتر بخوانید  برنامه حفاظت و نگرانی زنان سرپرست خانوار

وی در خصوص آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه که به سه میلیون تومان کاهش یافت، اکنون به محدوده سه میلیون و 500 هزار تومان بازگشته است که تفاوت چندانی با ابتدای هفته ندارد. برای هر اونس طلا در بازارهای جهانی نرخ 1926 دلار ثبت شد.

بذرافشان ابراز امیدواری کرد که همین رویکرد بانک مرکزی در توزیع سکه به ربع در هفته های آتی ادامه داشته باشد و همانطور که قبلا تاکید کردیم این اتفاق در مورد سایر سکه ها مانند نیم سکه و سکه تمام نیز رخ خواهد داد. قطعا تاثیر بسزایی در کاهش قیمت ها و ثبات بازار خواهد داشت. علاوه بر این، عرضه باید در قیمت هایی با فاصله بیشتر از قیمت بازار انجام شود. تقاضا برای ربع سکه ارائه شده در این هفته به طور متوسط ​​11000 در دو مرحله بود. بنابراین هنوز تقاضای زیادی شکل نگرفته و باید ادامه داشته باشد و سکه با فاصله بیشتر از قیمت بازار آزاد با قیمت های منتشر شده عرضه می شود تا نقش مهم و موثری در کاهش قیمت ها، کاهش حباب سکه و ثبات بازار داشته باشد. قیمت


دیدگاهتان را بنویسید