کاهش پذیرش در بیمارستان های کرونر در سیستان و بلوچستان / اوج بعدی بیماری در انتظار واکسیناسیون



نماینده ویژه وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان ضمن تشریح وضعیت بیماری در آن استان با اشاره به تأثیر منفی شایعات مبنی بر امتناع از واکسیناسیون برخی افراد ، گفت: نگران باشید که آنها قربانیان بعدی اپیدمی تاج نباشند.

دکتر حمید سوری در مصاحبه با ایسنا وی گفت: در مناطق شرقی کشور یعنی سیستان و بلوچستان روند بیماری به آرامی در حال بهبود است. میزان بستری شدن در تاج به طرز چشمگیری کاهش یافته و مرگ و میر کاهش یافته است. که تا پوشش بیماری نیز افزایش یافته و واکسن ها نسبت به هفته گذشته حدود 50 درصد افزایش یافته و واکسن ها نیز بهبود یافته اند.

اسکن برای حداکثر واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان

ایجاد تیم های واکسیناسیون سیار

وی افزود: برای افزایش استقبال عمومی از واکسیناسیون اسکن استان “حداکثر واکسیناسیون ؛ ما” تداوم زندگی “را راه اندازی کرده ایم و امیدواریم با استقبال خوب مردم روبرو شود. از طرف دیگر ، در برخی از مناطق استان ، از جمله به عنوان جنوب سراوان ، مشکل این است که حدود دو سوم مردم در روستاها زندگی می کنند و جمعیت پراکنده هستند و ما تیم های سیار برای واکسیناسیون این افراد ایجاد کرده ایم.

چالش تبلیغات واکسن ها

وی ادامه داد: البته چالش فعلی ما این است که برخی از افراد به دلیل شایعات دروغ از واکسیناسیون می ترسند. امیدواریم با همکاری سازمانهای موجود در استان و شهرستانها که البته هیچ نشانه ای از همکاری آنها مشاهده نکرده ایم ، بتوانیم فضای تبلیغاتی و اطلاعاتی مناسبی را برای واکسیناسیون ایجاد کنیم تا به پوشش 90 درصدی سطح بالای واکسیناسیون سن. 50 و گروه های پر خطر این بدان معناست که در روزهای آینده باید حداقل 200000 دوز واکسن برای 200000 نفر تزریق کنیم که با این رقم فاصله زیادی دارد و ما به کمک همه سازمان ها و ارگان ها نیاز داریم.

بیشتر بخوانید  فروش فوری ارزان ترین خودروی بازار از ۳۱ تیر آغاز می شود+ قیمت

کوید ، رئیس کمیته ملی اپیدمیولوژی گفت: “عدم همکاری و اینکه این یک مشکل برای وزارت بهداشت است باعث شده برنامه های ما کمتر از انتظار ما باشد و امیدواریم که این بار این اتفاق نیفتد.” در حالی که خود بازرگانان و اصناف باید از این امر آگاه باشند؛ چه مدت آنها می خواهند فروشگاه های خود را تعطیل کنند؟ اگر برنامه واکسیناسیون ما به خوبی پیش رود ، قطعاً می توانیم خطر ابتلا به بیماری همه گیر را در استان های سیستان و بلوچستان برای مدت طولانی کاهش دهیم و به تدریج به یک زندگی عادی برویم.

وی افزود: “ما هنوز نمی دانیم Delta Plus Corona چه تاثیری در برنامه های از قبل توافق شده ما خواهد داشت. ویروس کرونا هر روز جهش دارد که یکی از جهش هاست. اما این نوع تفاوت چشمگیری با نوع دلتا ندارد. روش ها و رویکردهای ما برای مراقبت از سلامت انسان در برابر کرونا مهم نخواهد بود. اما باید انطباق را افزایش داد. پس از در دسترس بودن واکسن ، باید در اسرع وقت واکسینه شوند. قله بعدی تاج در کشور ما مربوط به افراد غیر واکسینه شده و کسانی است که از واکسیناسیون خودداری کرده اند و باید نگران باشند که قربانیان بعدی اپیدمی تاج نخواهند بود.

سوری با اشاره به اینکه جنگی بین انسان ها و ویروس ها وجود دارد ، گفت: “همانطور که انسان ها برای زنده ماندن تلاش می کنند ، تاج تلاش می کند زنده بماند ، اما انسان های باهوش پروتکل ها ، واکسیناسیون و اعتماد را دنبال می کنند. سیستم بهداشتی در تلاش است تا در برابر ویروس شکست نخورد.

بیشتر بخوانید  تاج دلتا همچنان در میان مردم فارس به گردش در می آید

وضعیت نامطلوب در شهرهای سرخ

متخصص اپیدمیولوژی گفت: تعداد شهرهای قرمز زیاد شده و از وضعیت خوبی برخوردار نیستند که طبیعتاً این بار اقدامات لازم برای کاهش بیماری لازم است. من حدس می زنم ما در کنترل شیوع تجربه خوبی از سیستان و بلوچستان کسب کرده ایم و این تجربیات باید با توجه به شرایط آنها بومی سازی و در سایر استانها مورد استفاده قرار گیرد.. ارتش و نیروی انتظامی برای کمک به خوبی جمع شدند و این علاوه بر حمایت وزارت بهداشت از تهیه دارو و تجهیزات بود که به کاهش بیماری کمک کرد و من فکر می کنم ما باید از مدل های مشابه استفاده کنیم برای غلبه بر مشکل. کل کشور

وی با تأکید بر اینکه شرایط بیماری در مناطق مختلف بسیار متفاوت است ، اظهار داشت: در حال حاضر قله چهارم را در استان سیستان و بلوچستان تجربه می کنیم. از آنجا که قله های قبلی از ارتفاع و دامنه بالایی برخوردار نبودند ، این یکی از دلایل گسترش سریع قله چهارم در این منطقه بود. البته ، ما در سطح ملی در قله پنجم هستیم ، اما همه استان ها از الگوی ملی پیروی نمی کنند. اپیدمی به طور مداوم در حال حرکت است و این حرکت اپیدمی عمدتاً تابعی از رفتار انسان و میزان رعایت پروتکل ها است.

نیاز به همراهی برنامه های کنترل با تعطیلات

وی در مورد تأثیر بازداشت 6 روزه در تهران در کنترل شدت بیماری گفت: اگر تعطیلی با سایر برنامه های کنترل همراه نباشد ، اثر ماندگاری نخواهد داشت. وقتی می گوییم در این 6 روز به دنبال چه چیزی هستیم و برنامه های ما چیست ، باید ببندیم تا شاهد شیوع موارد بیماری ، بستری شدن در بیمارستان و مرگ پس از تعطیلی نباشیم. تعطیلات پر از پیچیدگی نه سرگرم کننده است و نه راحت.

بیشتر بخوانید  واریز سهمیه بنزین شهریور ماه ۱۴۰۱

همه اندام ها به جلو می آیند

سوری در مورد پیش بینی وضعیت کرونا در روزهای آینده گفت: پیش بینی من از وضعیت سیستان و بلوچستان امیدوار کننده است و امیدواریم با همکاری مردم ، سازمان ها و نهادها بتوانیم از پس بحران برآییم. “همه چیز به سیاست های کنترل بیماری برمی گردد. چالش اصلی در حال حاضر انفعال سایر بخشها غیر از بخش بهداشت است. متأسفانه در کشور ما فقط ثابت نشده است که وزارت بهداشت نمی تواند اپیدمی را کنترل کند ، اپیدمی اقتصاد ، جامعه و غیره را مختل کند. و آن را کنترل کنید. همه مسئولان باید در این زمین قدم بگذارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید