کاهش مهریه زندانیان به 600 زندانی



به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی رئیس کمیته کمیشنرهای این نهاد حمایتی در تشریح آخرین وضعیت زندانیان جرائم اجباری گفت: در حال حاضر 2868 زندانی بدهکار مالی محکوم به جزای نقدی غیرعمد هستند. (حوادث کارگاهی و تصادفات رانندگی) در زندان برای تبعید و کاهش ورودی.

وی با بیان اینکه 126 زن محکوم غیرعمد هستند، افزود: 31 زندانی به دلیل عدم امکان تامین جانی و جرحی ناشی از حوادث رانندگی، 15 نفر نیز به دلیل عدم امکان پرداخت دیه در رابطه با تعهدات کارگران و کارفرمایان در حال پرداخت دیه هستند. و 32 نفر به دلیل بدهی های شبه عمد در زندان هستند و سایر مددجویان که 97 درصد اکثر محکومان را تشکیل می دهند، بدهکار چک، مهریه و پرونده نفقه هستند.

کاهش 55 درصدی زندانیان اجباری از مارس 2014

رئیس هیئت مدیره دی کشور گفت: با کمک خیران در برگزاری بیش از 400 جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان و حمایت بی‌نظیر برخی قضات در اعمال مجازات‌های جایگزین حبس و بویژه پذیرش دادخواست یا هماهنگی جنگ به شرح زیر است. کاهش 55 درصدی محکومان

تعداد زندانیان مهریه کاهش یافته است

وی با مقایسه تعداد زندانیان بدهکار مهریه در اردیبهشت ماه در 5 سال گذشته گفت: بهانه های تعطیلی بدهکاران بلامحل و البته با دغدغه و تلاش مسئولان قضایی، این اعداد به 945 و 821 مهریه کاهش می یابد. زندانیان به ترتیب در سال های 1399 و 1400.

رئیس هیأت امنای ستاد دی کشور ادامه داد: امروز که آخرین آمار برداشت ها در هفته پایانی اردیبهشت 1401 بررسی و منتشر شد، خوشبختانه این تعداد به کمتر از 600 زندانی مهریه کاهش یافت. و درخواست تجدید نظر».

بیشتر بخوانید  فیلم دست درازی اتاق عمل برزیل (+18)

دیدگاهتان را بنویسید