کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید در اولویت اصلی دولت سیزدهم باشد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و پرشور فدائیان تبریز در مسجد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد ، اظهار داشت: تقوا بیشترین است: نعمت بزرگی که باعث نزول رحمت الهی می شود.

وی با اشاره به اهمیت تقوا ادامه داد: بی تقوا انسان و جامعه بشری را از نعمت های مادی و معنوی محروم می کند. تقوا متن زندگی یک مeverمن است و انسان متدین خود ، خانواده و جامعه خود را ناامن می کند.

سپس الهاشم گفت: “تقوا ذاتی نیست ، بلکه در مورد تربیت افراد است و افراد بدون آموزش از انواع انحرافات حامله هستند.”

سپس امام تبریز روز جمعه در مورد تعلیم و تربیت و اهمیت موضوع فرمود: “تعلیم و تربیت راه شکوفایی استعدادهای الهی و اخلاقی انسان را فراهم می کند و تعلیم و تربیتی ارزشمند است که پرهیزکار است.” اساس زندگی انسان تعلیم و تربیت است و اساس تربیت باید تقوا باشد و اساس تقوا در خانواده شکل می گیرد.

وی با اشاره به والدین گفت: قرآن چهار مکان به والدین امر کرده است و مهمتر این که این دستور در هر چهار آیه بعد از س theال توحید مطرح شده است و این عظمت والدین را در نظر دارد. از خدا “ما هرگز نباید سر والدین خود فریاد بزنیم و باید به آنها احترام بگذاریم. اجازه ندهید توجه به موقعیت والدین ما را از وضعیت کودک دور کند.

خانواده ها ازدواج را آسان می کنند

بیشتر بخوانید  همه چیز در چین شگفت انگیز است حتی جاده‌ها !+ ویدئو

سپس امام جمعه تبریز درباره ازدواج آسان افزود: امیدواریم سبک ازدواج مولای متقیان (ع) و حضرت زهرا (ج) الگویی برای جامعه باشید و ازدواج خانواده ها را آسان تر کنید. والدین باید جوانان را به ازدواج آسان ترغیب کنند.

وی ادامه داد: گاهی مرد جوانی برای ازدواج آسان آماده است اما والدین وی می گویند باید آداب و رسوم خاصی رعایت شود. پایه های زندگی باید از همان ابتدای ازدواج گذاشته شود ، در غیر این صورت به دردسر می افتند.

الهاشم گفت: افراد باید دانش و مهارت لازم را برای اداره خانواده ، ازدواج و تربیت فرزند بدست آورند ، در غیر اینصورت قادر به ایجاد خانواده ای سالم و آرام نخواهند بود.

وی درباره نعمت فرزند نیز گفت: پیامبر می فرماید: «در خانه آه تو فرزند نداشتن هیچ برکتی ندارد. “البته ، این بدان معنا نیست که برخی فرصت ها برای کودک وجود دارد بیار آنها خانه ای بدون برکت ندارند ، اما این به معنای فرصتی برای کودک است بیار فقط یک کودک باشید بیار انجام ندهید.

وی ادامه داد: ابتدایی ترین سطح کودک مسئله آموزش سالم است و از روحانیون می خواهم که این موضوع را در منبرهای خود مطرح کنند. من به شدت از والدین می خواهم که آموزش والدین را جدی بگیرند.

نیاز به انطباق حجاب و عفاف در جامعه

الهاشم بر لزوم رعایت حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد و گفت: به مناسبت قیام خونین مردم در مسجد گوهرشاد علیه افتتاح حجاب رضاخان ، روز عفاف و حجاب اعلام شده است. ” حجاب زینت زن است و همه برنامه های خدا حکمت و خرد دارد.

بیشتر بخوانید  ویدیو| هواداران پاری‌سن ژرمن در فرودگاه منتظر لیونل مسی

وی ادامه داد: حجاب در قرآن چهار دلیل دارد؛ شکل را حفظ کنید جیری فرهنگ عفاف در جامعه ، ایجاد پاکی قلب مردم در جامعه و تحقق ترکیه در جامعه ، استدلال قرآن برای پوشش این پیام ، که باید برای مقوله حجاب و عفاف توضیح داده شود بیا دیگه و فرهنگ سازی کنیم تا به ایمانی تسخیر ناپذیر تبدیل شود.

الزامات انتخاب کنندگان محوری انتقام نگیر جوان و به اشتراک بگذارید تحت تعقیب

سپس امام جمعه تبریز درباره رای دهندگان مردمی در انتخابات گفت: “خواسته های منتخبان باید یک وظیفه باشد.” محوری انتقام نگیر جوان و به اشتراک نمی گذارد تحت تعقیب. اصول خیرخواهی ، انصاف ، شجاعت ، صراحت ، ابراز وجود ، موقعیت گرایی و پرهیز از مبالغه و زورگیری لازم است. بیا دیگه تماشا شود

وی در مورد مطالبات دولت سیزدهم گفت: الزامات ایده آل بیانیه است. گام دوم انقلاب چه کسی باید آن را روی ریل قرار دهد. الزامات استراتژیک که باید در مناطق مختلف عملیاتی و پیگیری شوند.

الهاشم در مورد مطالبات کوتاه مدت افزود: باید تلاش شود تا برنامه ای برای توسعه کشور تدوین شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: “مطالبات فوری همچنین تلاش شبانه روزی برای کاهش مشکلات حیاتی و اقتصادی مردم و ویروس کرونا خواهد بود.

در سالروز شهادت امام جواد (ع) او همچنین اشاره کرد و گفت: من جواد دارم (ع) معدن وفا جوانترین امام شیعیان است و عبادت نامه وی بر فضیلت وفا تأکید دارد. او داماد است مامون آنها عباسی شدند ، اما دوباره این شرایط نمی تواند مانع انجام وظیفه امام به عنوان امام شود.

بیشتر بخوانید  تا حالا کیک تن ماهی خوردی؟!بیا تا دستورشو بهت بگم! | طرز تهیه کیک تن ماهی +ویدئو

تابستان ۱۴۰۰ تابستان سخت است

وی سپس آن تابستان را بیان کرد ۱۴۰۰ وی با بیان اینکه “تابستان دشوار است” گفت: به گفته کارشناسان صنایع برق و انرژی ، فاصله بین تولید و مصرف برق بسیار زیاد شده است و گرما در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده و باعث افزایش مصرف تجهیزات برودتی شده است “

الهاشم ادامه داد: خشکسالی مداوم منجر به توقف تولید نیروگاه های برق آبی شده است. کمبود آب نیز بر مشکلات افزود. ما مشکلات را می دانیم و همراهی با مردم مقرون به صرفه است جوی لازم است ، اما از طرف دیگر آب قطع می شود. پس مدیریت بحران کجاست؟

وی گفت: مدیران برق ، آب و بحران ما باید مرد بحران باشند و برای روز بحران برنامه ریزی کنند. طراحی شده آنچه لازم است انجام دهید تا مردم تحت فشار قرار نگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید