کاهش قیمت ۲۰۰ قلم دارو برای بیماران



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: دکتر سید حیدر محمدی هدف از اجرای طرح داروور را تغییر سیاست ارزی و نه افزایش پرداخت از جیب بیماران عنوان کرد. طرح اصلاح سیاست ارزی در حال حاضر 95 درصد داروهای مصرفی را پوشش می دهد.

وی افزود: حدود 1700 قلم کالا در کشور تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند، این در حالی است که چاقی و لاغری و ویتامین ها در رده مکمل ها قرار گرفتند، اما قیمت 366 قلم باقیمانده که درمان اورژانسی داشتند تغییر کرد. ، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

معاون وزیر بهداشت درباره برخی اظهارات مبنی بر بیمه نشدن تعدادی از داروها پس از اجرای طرح دروار، تصریح کرد: از ابتدا این داروها مشمول ارز ترجیحی نبودند که در پایان تحت پوشش بیمه قرار می گرفت. از زنجیره

مرد اول سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: افزایش هزینه های تولیدکنندگان امری طبیعی است اما این افزایش هزینه ها نباید با افزایش قیمت دارو تمام شود. افزایش قیمت داروها تحت پوشش بیمه است و تنها بار مالی آن بر دوش دولت است.

محمدی در خصوص کمبود اسپری تنفسی گفت: در مقاطعی کمبود اسپری تنفسی داشته ایم اما با افزایش تولید و واردات این کمبودها برطرف شده است و تا زمانی که تولید نیاز کشور را تامین نکند واردات ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، با اصلاح سیاست ارزی انسولین وارداتی قلم، قیمت این اقلام افزایش یافته است، اما با نسخه با قیمت های قبلی به بیماران عرضه می شود و انسولین خودکار 220 هزار تومانی به بیماران فروخته می شود. به قیمت 4500 تومان.

بیشتر بخوانید  قیمت دلار و یورو در بازارهای مختلف 29 دی

پیشرفت تولید داروهای گیاهی با توجه به افق برنامه ششم توسعه در حوزه طب سنتی

وی با اشاره به تمایل بخشی از جامعه برای استفاده از خدمات طب سنتی گفت: تقاضای زیادی برای محصولات سنتی در ایران وجود دارد و قبلا داروهای گیاهی به صورت سنتی در داروخانه ها توزیع می شد و اکنون نیز توزیع می شود. . به صورت پردازش شده..

به گزارش وبدا، محمدی با بیان اینکه در تولید داروهای گیاهی نسبت به افق برنامه ششم توسعه در حوزه طب سنتی پیشرفت 200 درصدی داریم، یادآور شد: برای تولید داروهای گیاهی بسیار جلوتر از افق 1404 هستیم. فرآورده های طب سنتی و برای فرآورده های طب سنتی حدود 2000 مجوز صادر شده توسط سازمان غذا و دارو از 400 شرکت تولیدی داریم.


دیدگاهتان را بنویسید