کاهش قیمت گاز در اروپا / اقتصاد اروپا در آستانه رکود است؟



قیمت بنچمارک گاز اروپا در روز دوشنبه حداکثر 8.3 درصد کاهش یافت و به سیر نزولی خود در هفته گذشته ادامه داد. آلمان، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی قصد دارند میلیاردها یورو برای پایان دادن به وابستگی به واردات از روسیه، حمایت از شرکت های برق و تعیین سقف قیمتی برای کاهش فشار ناشی از افزایش قیمت برق بر مصرف کنندگان و مشاغل، هزینه کنند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مذاکرات درباره پیشنهادات کمیسیون اروپا برای کمک به کاهش تاثیر کمبود قدرت همچنان ادامه دارد و باید مورد توافق همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد. این طرح شامل تامین 140 میلیارد یورو از طریق مالیات بر سود شرکت های برق و همچنین محدودیت های اجباری در زمان اوج تقاضای برق و افزایش نقدینگی است.

آلمان به دنبال کنترل بر پالایشگاه های نفت است

تصمیم روز جمعه آلمان برای به دست گرفتن کنترل پالایشگاه های نفت روس نفت اولین گام در اقدامی است که می تواند برلین را مجبور کند کنترل بسیاری از صنعت انرژی را در دست بگیرد. به گفته منابع آگاه، دولت آلمان در حال مذاکره برای ملی شدن واردکنندگان بزرگ گاز از جمله یونیپر و وی ان جی است.

دولت بریتانیا همچنین در حال بررسی طرحی است که می تواند تعرفه های برق را برای بسیاری از مشاغل در راستای بسته حمایتی 40 میلیارد پوندی نخست وزیر لیز تراس به نصف کاهش دهد. فرانسه قصد دارد افزایش قیمت برق برای خانوارها را در سال آینده به 15 درصد محدود کند. برونو لومر وزیر دارایی فرانسه گفت: چنین اقدامی در سال 2023 16 میلیارد یورو برای دولت هزینه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  انفجار مهیب در بندر دبی زیر سایه اختلاف امارات با نفت با ریاض + عکس و فیلم

با نزدیک شدن به فصل گرما، اثربخشی این اقدامات آزمایش خواهد شد و معامله گران بر سطح مخزن گاز تمرکز خواهند کرد. سهام اروپا حدود 86 درصد، کمی بالاتر از میانگین پنج ساله، و سهام آلمان 90 درصد پر شده اند.

علیرغم کاهش در هفته‌های اخیر، قیمت گاز همچنان بیش از هفت برابر میانگین قیمت در این فصل از سال است که به تورم دامن می‌زند و اقتصادهای اروپایی را به آستانه رکود می‌برد. انتظار می رود با شروع فصل گرما تقاضا به تدریج افزایش یابد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت معاملات گاز هلند برای ماه آینده، که قیمت معیار در بازار اروپا است، در ساعت 8:53 صبح روز دوشنبه به وقت آمستردام با 6.8 درصد کاهش به 175 یورو در هر مگاوات ساعت رسید که پایین‌ترین قیمت است. از 25 جولای بازار بریتانیا برای تعطیلات تعطیل بود.

دیدگاهتان را بنویسید