کاهش قیمت سکه در بازار امروز/ هر گرم طلای 18 هزار تومانی چقدر است؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، امروز قیمت طلا در بازارهای داخلی و جهانی کاهش یافت. دلار نیز با وجود نوسانات نسبت به دیروز کاهش محسوسی در بازار تهران داشت. به این ترتیب 30 هزار تومان در کانال معامله شد. نوسانات نرخ دلار، بازار طلا و سکه نیز نوسان داشته است.

این در حالی است که تا امشب ساعت 17 بازارهای مالی جهان در انتظار اعلام نرخ تورم آمریکا بودند. انتشار این خبر تا حدودی امید به خروج بازارها از رکود را افزایش داد.

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز

امروز در بازار طلا و سکه نوسانات داخلی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت طلا این کاهش را در زمان انتشار این خبر اعلام کرد. هر گرم طلای 18 گرمی هم اکنون یک میلیون و 360 هزار و 860 تومان معامله می شود. این نرخ نسبت به بعدازظهر امروز حدود هفت هزار تومان و نسبت به روز گذشته حدود 13 هزار تومان کاهش داشته است.

سکه بمیر طرح جدید نیز در حال حاضر در حال جمع شدن است و به قیمت 14 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است. این قیمت هیچ تفاوتی با روزهای قبل ندارد.

قیمت سکه طرح قدیم هم اکنون در حال کاهش است و به 14 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است. این قیمت هیچ تفاوتی با روزهای قبل ندارد.

کاهش قیمت سکه امامی

شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز نیز اعلام کرد که قیمت هر گرم طلا در زمان نگارش این گزارش به یک میلیون و 353 هزار و 300 تومان کاهش یافت. حدود 14 هزار تومان نسبت به بعدازظهر امروز و حدود 19 هزار تومان نسبت به دیروز کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید  لغو کامل تحریم ها هدف اصلی توافق برجام است/ اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد، توافق نزدیک است

همچنین این منبع از کاهش قیمت فروش انفرادی سکه طرح جدید (امامی) به 14796000 تومان خبر داد. این رقم نسبت به بعدازظهر امروز حدود 19 هزار تومان و نسبت به دیروز حدود 62 هزار تومان کاهش داشته است. سکه دیروز وارد کانال 15 میلیون تومانی در مکاتی شد و در محدوده 14 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد.

سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در زمان نگارش در حال کاهش است و 14 میلیون و 18 هزار تومان معامله می شود. این رقم نسبت به بعدازظهر امروز سه هزار تومان و نسبت به روز گذشته 108 هزار تومان کاهش داشته است.

نرخ یا جهانی در زمان انتشار این خبر به 1796.81 دلار رسیده بود.

سیگنال هایی که بر قیمت طلا و سکه تاثیر می گذارد

به گزارش تجارت نیوز، در دوره گذشته بازارهای مالی شامل طلا و سکهتحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار گرفتند به گزارش برخی کانال های تلگرامی، دلار در بازار آزاد روند نزولی دارد. دیروز به دلیل کمرنگ شدن خوش بینی ها نسبت به مذاکرات هسته ای، دلار در حال افزایش بود. به گونه ای که کانال ها قیمت ارز را از حدود 31820 تا 31860 تومان ثبت کردند. البته برخی منابع نیز معتقدند کانال های تلگرامی قیمت هایی بالاتر از رقم واقعی منتشر می کنند. در ادامه اما؛ معاملات غیرقانونی فردا کاهش یافته است.

کاهش قیمت دلار امروز ادامه داشت. به این ترتیب به حدود 31 هزار دلار رسید و وارد کانال 30 هزار تومان شد. برخی معاملات نیز با نرخ 30 هزار و 990 تومان انجام شد. اما به روند صعودی خود ادامه داد و به محدوده 31140 تا 31180 تومان رسید. با اینکه باز هم 700 تومن کمتر از روز قبل بود. بعدها نوساناتی در بازار ایجاد شد و تا حدودی کاهش یافت. همین روند در مورد معاملات آتی دلار غیرقانونی نیز اعمال می شود.

بیشتر بخوانید  شهرهای اسفنجی راهکار آلمان برای کنترل سیل

آیا خوش بینی افزایش یافته است؟

این روزها نیز سیگنال هایی از مذاکرات هسته ای به بازار دلار ارسال شد. در حالی که هفته گذشته مذاکرات برجام پس از مدت ها دوباره آغاز شد. اما مذاکرات پس از حدود یک هفته بدون نتیجه خاصی به پایان رسید. مذاکره کنندگان ارشد طرف های مختلف برای تصمیم گیری نهایی در مورد متن ارائه شده به پایتخت های خود بازگشتند.

دیروز به همین دلیل قیمت دلار، طلا و سکه در بازار روند صعودی داشت. اما در ساعات پایانی معاملات فردا روند غیرقانونی قیمت دلار کاهش یافت. موضوع پخش شایعاتی در مورد احتمال بالای توافق هسته ای بود. البته برخی منابع این موضوع را به اختلاف نظر دو گروه در بازار هرات و تلاش یک گروه برای کاهش قیمت دلار مرتبط می دانند.

سکه 14 میلیون و 500 هزار تومان است؟

اختستان نیوز درباره تاثیر اخبار برجام و دلار بر قیمت های بازار سکه می نویسد: امروز قیمت سکه در محدوده 14 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد که نسبت به آن کاهش داشت. دیروز.” . ارزش ذاتی سکه امروز 13 میلیون و 195 هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 12 درصد به دست آمد.

به نظر می رسد مجموعه داران سکه در برابر افت قیمت دلار مقاومت کرده اند و حاضر نیستند به راحتی از محدوده 14 میلیون و 800 هزار تومان عقب نشینی کنند. به گفته فعالان بازار سکه، در صورت از بین رفتن محدوده مذکور، از توان معامله گران بیشتر کاسته می شود و احتمال عقب نشینی تا نصف کانال 14 میلیون تومانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید  مراسم چهلمین روز درگذشت «مهشاد کریمی» فردا برگزار می‌شود

اعلام نرخ تورم در آمریکا

در همین حال، اعلام تورم آمریکا در ماه ژوئیه امیدها را برای معامله گران در بازارهای جهانی از جمله طلا و نقره افزایش داد.

بورس 24 به نقل از CNBC نوشت که نرخ تورم ایالات متحده در ماه گذشته 8.5 درصد بود که کمتر از پیش بینی ها بود. به نظر می رسد فشارهای تورمی کمی کاهش یافته است.

امروز نرخ تورم سالانه ماه گذشته در آمریکا منتشر شد و رقم آن کمتر از حد انتظار بود. با انتشار این گزارش، شاخص دلار کاهش یافت زیرا کاهش نرخ تورم به این معنی است که بانک مرکزی آمریکا برای مهار تورم نیازی به افزایش سریع نرخ بهره ندارد.

اگر نرخ تورم در این ماه نیز کاهش یابد، شرایط امیدوارکننده خواهد بود زیرا ریسک رکود کاهش می یابد و همه می توانند امیدوار باشند که اقتصاد در مسیر درستی حرکت می کند. فدرال رزرو در جلسات اخیر خود چندین بار نرخ بهره را افزایش داده است.

به گفته تحلیلگران، بانک مرکزی مجدداً نرخ سود را افزایش می دهد، اما به میزان کم، یعنی رشد اقتصادی مطلوب و تورم به تدریج کاهش می یابد.

به گزارش تجارت نیور، علی سعدوندی کارشناس اقتصادی در کانال تلگرامی خود نوشت: پس از کاهش ارقام مخارج مصرف کننده آمریکا، شاهد واکنش بازار هستیم به طوری که دارایی های پرریسک تقویت شده و دلار آمریکا تحت فشار قرار گرفته است. “

احتمال افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو که قبل از انتشار این گزارش 68 درصد بود، به 3 درصد کاهش یافت.

سیگنال های سیاسی و شاخص های کلان اقتصادی در ابعاد داخلی و بین المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه موثر هستند

دیدگاهتان را بنویسید