کاهش قیمت خودرو در بازار نسبت به هفته قبل / قیمت روز خودرو 1393/02/15 + جدول


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بررسی قیمت انواع خودروسازان در بازار نشان می دهد که با توجه به فروشندگان زیاد در بازار و معدود بودن خریدار، دلال و فروشنده (مالک خودرو) ناچارند. برای خودروهای خود با قیمت های پایین تر ارزش گذاری کنند. بر این اساس قیمت خودروها در بازار امروز (یکشنبه) نسبت به هفته قبل با کاهش یک تا هشت میلیون تومانی مواجه شد. قیمت برخی خودروها اما تغییری نکرده و موارد محدودی دو میلیون تن افزایش یافته است.

با توجه به تضعیف نوسانات نرخ ارز در بازارهای داخلی، بازار خودرو نیز با کندی و منطقی حرکت می کند. البته با کاهش نرخ ارز، افرادی که قصد خرید خودرو را دارند، در صورتی که محدودیت فوری نداشته باشند، تا کاهش بیشتر قیمت، از خرید خودرو منصرف می شوند. بنابراین طبق روال در این شرایط خریدار در بازار رو به کاهش است و فروشنده در حال رشد است.

از سوی دیگر، مالکان خودرو به دلیل ترس از کاهش بیشتر قیمت ها، تمایل دارند خودروهای خود را زودتر بفروشند (با توجه به اینکه برخی از دلالان خودروها را با قیمت های بالاتر خریداری می کنند). به همین دلیل حاضرند خودرویی با حقوق کمتر ارائه دهند.

بر این اساس، مقایسه قیمت خودروهای انبوه و پرطرفدار داخلی در بازار امروز (یکشنبه 24 بهمن) نسبت به همین یک هفته قبل (یکشنبه 15 بهمن) نشان می دهد که اکثر محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار یک افت روی پنج میلیون تومان و پژو 27 دنده ایرانی، خودروها با کاهش هشت میلیون تومانی مواجه شدند.

بیشتر بخوانید  فال ابجد امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در میان قیمت برخی خودروها از جمله پژو پارس، راناپلاس، دناپلاس توربو دنده ای، سمند LKS و تیبا قیمت این هفته تغییری نکرده و ثبات قیمت خودرو حفظ شده است.

از سوی دیگر، تعداد محدودی از خودروها افزایش جزئی را ثبت کردند. مثلاً یک پژو 206 V8 یا یک دنا معمولی یک میلیون تومان بیشتر از هفته گذشته قیمت دارد.

قیمت انواع خودروسازان در بازار امروز (یکشنبه) نسبت به قیمت هفته قبل (یکشنبه 15 بهمن) به شرح زیر است:

خودروها در بازار ارزان شده اند

خودروها در بازار ارزان شده اند

دیدگاهتان را بنویسید