مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کاهش سهمیه سوخت کامیون‌ها صحت دارد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، احمد کریمی، دبیر کانون کامیون‌داران می‌گوید: سهمیه سوخت‌ کامیون‌داران کم نشده است. پس از حمله سایبری به جایگاه‌ها، سهمیه‌ها به هم ریخته شده است. این حمله موجب شده موجودی کارت برخی از کامیون‌ها صفر و سهمیه برخی دیگر، نامشخص شود. این مشکل تا یک هفته پیش هم ادامه داشت.

کریمی در گفتگو با تجارت‌نیوز ادامه می‌دهد: پنجشنبه و جمعه این هفته، اطلاعاتی که باید از طریق سازمان راهداری به سامانه وزارت نفت می‌رفت با مشکل مواجه شد و این موجب شد حدود ۲۰ هزار ناوگان دیرتر سهمیه سوخت بگیرند و این تصور به وجود بیاید که سهمیه کم شده ست.

او خاطرنشان می‌کند: سهمیه بنزین و گازوئیل کامیون‌دارها تغییری نکرده و تنها مشکلات مقطعی به وجود آمده که به زودی حل می‌شود.

حمله سایبری به سامانه سوخت، چهارم آبان ماه سال ۱۴۰۰ رخ داد و سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه سوخت در کل کشور متوقف و بسیاری از پمپ‌بنزین‌ها تعطیل شدند.

چرا مردم نگران احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی‌اند؟

هر سال و در آستانه تصویب قانون بودجه، بحث افزایش حامل‌های انرژی و گازوییل مطرح می‌شود. امسال هم از این قائده هم مستثنا نبود؛ به خصوص که رییس کمیسیون انرژی، تابستان امسال از واقعی کردن قیمت حامل‌های انرژی صحبت کرده بود و بعد از اختلال در سامانه سوخت‌گیری هم زمزمه‌های افزایش قیمت حامل‌های انرژی و به خصوص بنزین و گازوییل در ایران مطرح شد.

به همین دلایل هم با وجود این دولت و مجلس هر دو افزایش قیمت حامل‌های سوخت را رد کرده بودند اما همچنان، عده‌ای از احتمال افزایش قیمت بنزین و گازوئیل اظهار نگرانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید  کاهش ۱۰ درصدی قیمت لبنیات / کاهش قیمت سه محصول لبنی پرمصرف ادامه دار است؟ -

قیمت گازوییل چقدر است؟

آبان ماه ۹۸ آخرین باری بود که بنزین گران شد اما قیمت گازوییل و سی ان جی بدون تغییر ماند.

به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، دولت روی هر لیتر بنزین بیش از ۲۵۰۰ تومان و روی هر لیتر گازوئیل بیش از ۶ هزار و ۵۵۰ تومان یارانه پرداخت می‌کند و دولت می‌خواسته قیمت گازوئیل را در بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش دهد که مجلس مانع آن شده.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *