کاهش دما در پایتخت | پایتخت از فردا خنک می شود



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: معاون اداره کل هواشناسی استان تهران از کاهش دمای هوای تهران بین 3 تا 6 درجه سانتیگراد از یکشنبه تا سه شنبه (12 تا 24 تیرماه) خبر داد.

به دلیل تغییرات آب و هوایی و کاهش بارندگی، دمای کره زمین هر روز در حال افزایش است. این افزایش دما در مناطقی مانند ایران که در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارد بیشتر دیده می شود و اثرات زیست محیطی زیادی نیز دارد.

تهران، پایتخت ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. سازمان هواشناسی به تازگی افزایش دمای تهران را تا 41 درجه در هفته جاری پیش بینی کرده است. به گفته معاون هواشناسی استان تهران، آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی فصلی حاکی از آن است که میانگین بارندگی در سه ماه آینده تهران کمتر از حد نرمال است و میانگین دما در سه ماه آینده حدود 0.5 تا 1 درجه درجه سانتیگراد بالاتر از حد نرمال تخمین زده می شود.

مازیار غلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تهران در روزهای آینده صاف و کمی ابری خواهد بود و در برخی نقاط وزش باد نسبتا شدید تا شدید در مناطق مستعد رگبار گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گفته معاون اداره کل هواشناسی استان تهران این شرایط جوی بیشتر در نیمه غربی و جنوبی از عصر و شب پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  جیب بری از نفیسه روشن

غلامی در پایان توضیح داد: هوای گرم تا روز یکشنبه پایدار است اما از روز یکشنبه دمای هوا در استان تهران بین 3 تا 6 درجه سانتی گراد افزایش می یابد و دمای هوا در تهران به تدریج بین 2 تا 4 درجه کاهش می یابد.


دیدگاهتان را بنویسید