کاهش توییتر در هند / رونق رقبای داخلی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گفته رویترز ، محبوبیت توییتر به عنوان یک وسیله قابل اعتماد برای ارتباط بین بخشهای مختلف دولت هند در حال کاهش است. در همین حال ، وزارتخانه های این کشور در تلاشند تا اپلیکیشن Koo را که در هند تولید شده است معرفی کنند.

یکی از بهترین کاربران هند در شبکه اجتماعی Ko اشوینی ویشنو ، وزیر جدید فناوری اطلاعات این کشور است که از این ماه در این سمت فعالیت می کند. او حساب Ko خود را باز كرد و اندكي پس از آن اعلام كرد كه در حال تحقيق در مورد انطباق توئيتر با قوانين جديد سختگيرانه است. با این حال ، اطلاعات ذکر شده در حساب توییتر وی با بیش از 258 هزار فالوور منتشر نشده است.

یک مقام دولتی گفت: “ایده اصلی چنین طرحی ایجاد یک برنامه جایگزین برای توییتر است.”

با این حال ، مقامات و وزرای حزب BJP در هند نیز این عقیده را دارند. آنها از رفتارهای جنگ طلبانه توییتر آزرده شده اند.

دولت ملی گرایانه نارندرا مودی نخست وزیر وقت هند برای اولین بار در فوریه 2021 با توئیتر مخالفت کرد ، زیرا این شبکه اجتماعی از پیروی کامل از قانون خودداری کرد و حساب ها و پست هایی را که اخبار جعلی درباره اعتراضات کشاورزان منتشر می کرد ، حذف کرد.

در نتیجه این اختلاف نظرها ، برخی از وزرای دولت هند برنامه کو را تبلیغ کرده اند که برخلاف توییتر ، محتوایی به هشت زبان هندی ارائه می دهد. بارگیری این برنامه در عرض 2 روز 10 برابر شده و “Ko” که 16 ماه از آن می گذرد ، در حال حاضر حدود 7 میلیون کاربر دارد.

بیشتر بخوانید  دعای یا ذا الذی کان | دعای اللهم اجعل فیما تقضی

توییتر اکنون 17.5 میلیون کاربر در هند دارد و اختلافات با دولت اخیراً بالا گرفته است. یکی از نکات بحث برانگیز بی توجهی توییتر به مهلت 25 مه هند برای تعیین مدیران انطباق و پاسخگویی برای این سیستم عامل در این کشور بود.

اگرچه نخست وزیر هند هنوز به برنامه کو پیوسته است ، بسیاری از مقامات و وزارتخانه ها هنوز از دو سیستم عامل استفاده می کنند.

توییتر از اظهارنظر در مورد استفاده از کو توسط دولت هند خودداری کرد ، اما گفت که در حال همکاری مستقیم با وزارتخانه ها و مقامات مختلف است و نقش مهمی در مدیریت بحران در هنگام شیوع دارد. ویروس کرونا او بازی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید