کاهش بارندگی چالش های جنگل در استان سمنان / خطر در کمین 11 ذخیره گاه جنگلی است


به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و مدیریت آب استان سمنان ، بهزاد گلابیان با بیان اینکه کاهش بارندگی و افزایش دمای هوا خطر آتش سوزی و گسترش آفات و بیماری ها را افزایش می دهد ، اظهار داشت: حل این مشکل جز در سایه تعامل بین همه دستگاه ها امکان پذیر نیست.

وی افزود: بیشتر مناطق استان سمنان دارای منابع آبی محدود هستند و منطقه حفاظت از جنگل و جنگل کاری نیز با چالش کمبود آب روبرو است.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و مدیریت آب استان سمنان با اشاره به اینکه توجه بیشتر به مدیریت منابع طبیعی و توان انسانی مانع از بروز بسیاری از مشکلات در حوزه منابع طبیعی می شود ، گفت: جنگل ها و مناطق جنگلی در میان منابع طبیعی و ملی. هم برای نسلهای فعلی و هم برای نسلهای بعدی از اهمیت بالایی برخوردارند.

گلابیان ادامه داد: این ذخایر علاوه بر نقش آنها در بهبود و سالم سازی محیط زیست ، موجب رونق اقتصادی ، درآمدزایی و توسعه جوامع محلی و روستاها می شود که بنابراین یک وظیفه عمومی برای حفظ و توسعه منابع طبیعی است.

گلابیان سایر مشکلات اداره جنگلها و جنگلها در اداره کل منابع طبیعی و مدیریت آب استان سمنان را آتش سوزی عنوان کرد و افزود: بی احتیاطی گردشگران. “

وی نقش بهره برداران منابع طبیعی برای جلوگیری از تخریب این مناطق را مهم و خاص دانست و خاطرنشان کرد: بهره برداران واقعی باید در حفاظت و حفاظت از این مناطق کوشا باشند و اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از هرگونه تخریب و آتش سوزی انجام دهند.

بیشتر بخوانید  نوازش مرد ایرانی با حیوانات خطرناک/فیلم

رئیس اداره جنگلداری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: این استان 352 هزار هکتار سطح جنگل دارد که 58 هزار هکتار آن گونه برگریز است.

گلابیان با بیان اینکه شهرستان شاهرود با 110 هزار و 487 هکتار و آرادان با 8 هزار و 273 هکتار به ترتیب بیشترین و کمترین سطح جنگل را در استان سمنان دارند گفت: در استان سمنان 11 ذخیره گاه جنگلی برای حفاظت از گونه های در معرض خطر وجود دارد. این ذخایر جنگلی در شاهرود ، دامغان ، مهدیشار و آرادان واقع شده است.

انتهای پیام / 74007 / ز / م /


دیدگاهتان را بنویسید