کانادا دوباره به عربستان سلاح صادر می کند – آژانس مهر اخبار ایران و جهان



S همانطور که گزارش شد خبرگزاری مهر به گزارش عربستان سعودی ، کانادا تا سال 2020 حدود 74 میلیون دلار سلاح به عربستان فروخته است.

این خبر به نقل از روزنامه کانادایی Global Mail منتشر شده است که بر اساس آن این کشور مجوز کارگزاری شرکتی را صادر کرده است که مواد منفجره به ارزش 73.9 میلیون دلار به عربستان ارسال می کند.

فروش سلاح به عربستان در حالی صورت می گیرد که گروه های حقوق بشری پیشتر خواستار توقف فروش سلاح به عربستان به دلیل جنگ در یمن و نقض حقوق بشر شده بودند. با این حال ، جزئیات در مورد نوع و تعداد این سلاح ها منتشر نشده است.

سالهاست که کانادا خودروهای زرهی سبک مجهز به توپخانه یا اسلحه ضد تانک به عربستان صادر می کند. قرارداد ده ساله فروش این خودروهای زرهی سبک ابتدا توسط دولت هارپر امضا شد و در دوران ریاست جمهوری ترودو مورد مذاکره مجدد قرار گرفت. مدلهای قدیمی این خودروهای زرهی در درگیریهای مرزی بین ارتش عربستان و ارتش یمن مشاهده شده است.

کانادا بیشترین میزان تسلیحات را در سال 2019 به عربستان صادر می کند که عمدتاً به دلیل توافق 15 میلیارد دلاری بین دو کشور است. بر اساس گزارشات ، 75 درصد سلاح های کانادایی (به استثنای ایالات متحده) در حال حاضر به عربستان صادر می شود.

کانادا سال گذشته حدود 3 میلیارد دلار تجهیزات نظامی به عربستان سعودی فروخت. برخی از اعضای حزب لیبرال ، مانند آدام وان ، نماینده تورنتو ، اخیراً گفته اند که بحران یمن باید کشورها را از صادرات سلاح به منطقه منع کند.

بیشتر بخوانید  5 تفاوت میان دو تصویر را پیدا کنید؟+ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید