مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کامران قاسم پور | کشتی کامران قاسم پور مسابقات جام جهانی امریکا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کامران قاسم پور کامران قاسم پور در جام جهانی کشتی در آمریکا

کامران قاسم پور (زاده ۵ آذر ۱۳۷۵) کشتی گیر اهل ایران است که در دسته ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد شرکت می کند. وی قهرمان دو دوره متوالی کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سال های 2021 و 2022 و همچنین قهرمان دو دوره کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در سال های 2019 و 2021 است. قاسم پور در سال های 2018 و 2019 قهرمان جام جهانی زیر 23 سال شد.

کامران کاسم پور در فینال وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد در بلگراد با غلبه بر حریف سرسخت آمریکایی، جیدن کاکس، اولین مدال طلای تیم ملی ایران در بازی‌های 2022 صربستان را به دست آورد.

کامران قاسم پور دارنده مدال طلای بزرگسالان و امید جهان ابتدا آدلان ویشانوف از فرانسه را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و سپس به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله احمد باتایف از بلغارستان را با نتیجه ۷ بر ۲ شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

کامران قاسم پور در مبارزه نیمه نهایی به مصاف میریانی میسورزده از گرجستان رفت و با نتیجه 5 بر صفر حریف خود را شکست داد و راهی فینال شد.

وی در فینال جهانی به مصاف جدن کاکس دارنده مدال طلای جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا رفت و با یک نوبت و یک دبل حریف خود را شکست داد و ۲ امتیازی شد. در ادامه کاکس نتوانست بر دستان قدرتمند قاسم پور غلبه کند تا مبارزه حساس فینال تا وزن 92 کیلوگرم با نتیجه 2 بر صفر به سود کامران قاسم پور به پایان رسید و اولین طلای ملی پوش ایرانی را از آن خود کرد. تیم در مسابقات جهانی بلگراد در سال 2022 و دومین طلای جهانی او

بیشتر بخوانید  جانشین مهدی طارمی مشخص شد! -

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *