کاشت و نگهداری آلت تناسلی هتروفیل ما


معرفی گل هتروفیلوس پستمون


Pestemone Heterophilus پنستمون یک نوع گیاه زینتی شناخته شده در مناطق با آب و هوای متنوع در سراسر جهان است.

یکی از نام های او «گل گاو هندی» است. این گیاه که بیشتر به عنوان گیاه زینتی تکثیر می شود در ماه های زمستان به کندی رشد می کند و در بهار و تابستان رشد متوسطی دارد.

گیاه شناسی پستمون هتروفیلوس

این گیاه در بسیاری از انواع زیستگاه های محلی از علفزار گرفته تا جنگل های انبوه یافت می شود. این گیاه چند ساله در تولید ساقه های مستقیم قوی است و به راحتی تا ارتفاع بیش از یک متر رشد می کند.

برگهای پستمون هتروفیلوس

برگ های گیاه نیم استخوانی نیزه ای شکل است این برگ ها می توانند بدون ساقه یا دمبرگ و متقابل یا مستطیل و گاهی متناوب روی شاخساره باشند و طول برگ ها تا 10 سانتی متر می رسد.

قلم ما

گل Pestmon heterophilus

گل های گیاه پنستون لوله ای تا قیفی یا زنگوله ای شکل هستند یا روی گیاه بنفش به نظر می رسند گل ها می توانند تا چهار سانتی متر طول داشته باشند.

شرایط نگهداری Pestmonmon heterophilus

نور مورد نیاز پرچم ما:

گل پسته به نور نسبتا زیاد و مکانی آفتابگیر نیاز دارد، پس گلدانی را با این گیاه پشت پنجره های آفتابگیر در سمت جنوب یا شرق آپارتمان قرار دهید.

آبیاری گیاه آلت تناسلی ما:

این گیاه به آب کمی نیاز دارد پس نباید زیاد آبیاری شود در تابستان هفته ای یکبار و در زمستان پانزده روز یکبار گلدان را با این گیاه آبیاری کنید و بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن شرکت تعاونی کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

خاک مورد نیاز گیاه پنیستون:

این گیاه به خاک حاصلخیز با زهکشی خوب و مناسب نیاز دارد، برای جلوگیری از آسیب های ناشی از سرما در مناطق سردسیر در زمستان روی آن را با خاک بپوشانید، خاک قلیایی و خاک رس با اسیدیته حدود 6 تا 7.5 توصیه می شود. برای رشد و نمو این گیاه مخلوطی از دو قسمت خاک برگ کاملا پوسیده، یک قسمت خاک باغچه و کمی ماسه است.

روش تکثیر گیاه Pestmon heterophilus

گیاه پنستمون را می توان با کاشت بذر، تقسیم بوته و قلمه (با تهیه قلمه های چوب نرم از ساقه هایی که شکوفه نمی دهند) تکثیر کرد. بذر آن را در اواخر تابستان می کارند و نهال ها را در پاییز به سرزمین بومی منتقل می کنند. تابستان آینده

جداکننده خط

بیشتر بخوانید:

هیدرانسیا یا ادریسیا: شرایط نگهداری و پرورش گل های ادریسی

تکنیک کاشت و نگهداری گل زنجبیل

راهنمای کاشت بلبل: بذر گل بذر عالی را از کجا تهیه کنیم؟

جداکننده خط


دیدگاهتان را بنویسید