کاشان را چقدر می شناسید؟



به گزارش سلام نو، کاشان شهر گل و گل رز در استان اصفهان واقع شده و بیش از هفت هزار سال قدمت دارد. در این شهرستان که هر ساله یکی از بزرگترین جشنواره های گلاب گیری را برگزار می کند، بیش از 1700 اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد 333 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. لازم به ذکر است که باغ فین یکی از معروف ترین آثار تاریخی کاشان در میان آثار ثبت شده در یونسکو است. کاشان که مورد علاقه گردشگران کویر گرد است، سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف ایران و همچنین خارج از ایران به خود جذب می کند. مراسم گلاب گیری در کاشان به قدری معروف است که همه ساله افراد زیادی برای دیدن این جشن خوشبو به ایران و کاشان سفر می کنند. برای آشنایی بیشتر با کاشان و جاذبه های گردشگری آن با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری کاشان چیست؟

  • خانه بروجردی ها: خانه بروجردی کاشان که قدمت آن به تاریخ قاجار می رسد، یکی از آثار باستانی کاشان است که به لطف کنده کاری های روی در و دیوار این بنا، آن را به مکانی بسیار زیبا برای گردشگری تبدیل کرده است. جالب است که فردی که در این خانه زندگی می کرد، تاجر بروجردی بود و از شهر بروجرد به کاشان تجارت می کرد و به همین دلیل این خانه به خانه بروجردی ها معروف شد. خانه بروجردی ها در خیابان علوی کاشانی در محله سلطان امیر احمد قرار دارد.
  • خانه عباسیان: خانه عباسیان که در دوره قاجاریه توسط محمد ابراهیم تاجر کاشانی ساخته شده است، یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر کاشان است. مردم به دلیل گچ کاری های منحصر به فرد، بندی رسمی، مکران، باندی سواری و گره های به کار رفته در ساخت این خانه از این مکان زیبا دیدن می کنند. خانه عباسیان در خیابان علوی کاشانی در محله سلطان امیر احمد قرار دارد.
  • آرامگاه سهراب سپهری: سهراب سپهری از شاعران و نویسندگان معاصر در کاشان به دنیا آمد و در سن ۵۲ سالگی درگذشت. علاقه مندان به اشعار سهراب سپهری معمولاً هنگام تشرف به کاشان به زیارت قبر او می روند. مقبره سهراب سپهری که در ابتدا به رنگ فیروزه ای تزئین شده بود، اکنون پس از مرمت سیاه شده است. آرامگاه سهراب سپهری در امامزاده سلطان علی بن محمد باکر قرار دارد.
  • استخر باله دار: استخر باله دار کاشان که در سال 1390 در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسید، در میان 579 درخت سرو و 11 درخت چنار قرار دارد. قدمت همه این درختان بیش از صد سال است و جالب اینکه در این مجموعه درختانی وجود دارند که بیش از چهارصد و هفتاد سال عمر دارند. حمام فین کاشان که از دو حمام بزرگ و کوچک تشکیل شده است به دلیل ترور امیرکبیر صدراعظم ناصرالدین شاه بسیار معروف است و کمتر کسی است که نام این حمام تاریخی را نداند. همانطور که گفته شد این حمام در دو قسمت ساخته می شد که قسمت کوچکتر آن مخصوص خادمان و مردم عادی و قسمت بزرگتر مخصوص درباریان و پادشاهان بود.
  • روستای ابیانه: روستای ابیانه به یکی از روستاهای گردشگری ایران تبدیل شده است و این روستا بسیار مرتفع و در منطقه کوهستانی کاشان واقع شده است. روستای ابیانه خانه های بسیار زیبایی دارد که نمای بیرونی آنها با گل های قرمز تزئین شده است. این روستای قدیمی و تاریخی به خاطر خانه های متعدد، آب و هوای مطبوع و غذاهای محلی اش شناخته شده است.
بیشتر بخوانید  مراجعه کنید | یک لحظه شادی خاص و جالب برای کاروان آرژانتین در افتتاحیه بازیهای المپیک در توکیو

دیدگاهتان را بنویسید