کارگران چقدر در ماه هزینه می کنند؟


هزینه معیشت کارگران ماهانه 3 میلیون و 760 هزار تن اعلام شده است

تشویق: اعضای کمیته مزد شورای عالی کار پس از بحث و بررسی درباره سبد جانی کارگران، هزینه ماهانه زندگی خانوادگی کارگر نصب 3 میلیون و 760 هزار تومان.

به گزارش ایسنا، کمیته حقوق و دستمزد شورای عالی کار در آخرین جلسه خود مقرر کرد در جلسه آینده با جزئیات بیشتری بررسی و هزینه معیشت ماهانه کارگران سراسر کشور مشخص شود.

در چهارمین جلسه کمیته دستمزد نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت به رقم 3 میلیون و 200 هزار و 200 تومان به عنوان هزینه زندگی یک خانوار کارگری با میانگین 1.5 نفر رسیدند که بر اساس منابع رسمی آماری، تحقیقات میدانی توسط آقای مهندس . کمیته های دستمزد وضعیت معیشت در مناطق و استان های مختلف و محاسبه تورم کالاهای اساسی در سبد مادام العمر کارگران به دست می آید و با آغاز جلسات دستمزدی در سال 1388 مبنای ورود به مذاکرات دستمزدی قرار می گیرد. حزب کارگر شورا در هفته های آینده

پیش از این نماینده کارگران در شورای عالی کار از افزایش شکاف بین شکاف دستمزد و سبد جانی کارگران خبر داده بود و گفته بود که عقب ماندگی کارگران نسبت به سبد حقوقی تعیین شده در سال گذشته به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه معتقدند با توجه به فاصله بین حداقل دستمزد و سبد کارگر مادام العمرشورای عالی کار باید دستمزد کارگران را از سال آینده آغاز کند، زیرا حقوق فعلی کفاف معیشت کارگران را نمی دهد و باید از نظر منطقی واقع بینانه باشد.

بیشتر بخوانید  پست مژگان شجریان لحظاتی بعد از فوت پدرش

به گزارش ایسنا، شورای عالی کار موظف است با توجه به نرخ تورم منتشر شده از سوی بانک مرکزی، حداقل دستمزد کارگران در نقاط مختلف کشور یا در فعالیت های مختلف را بر اساس ماده ۲ قانون کار تعیین کند.زندگی.

مرکز پژوهش های مجلس اخیرا در گزارشی از ارزیابی خط فقر در شش ماهه نخست سال 1397 اعلام کرد که با توجه به رشد شاخص قیمت گروه مواد غذایی نسبت به سایر گروه ها، خط فقر در پایان سال 1397 افزایش می یابد. در این گزارش همچنین به کاهش قابل توجه قدرت خرید خانوارها و لزوم توجه به سیاست های حمایتی اشاره شده است.

تعیین رقم سه میلیون و 3 هزار تومان هزینه های زندگی ماهانه کارگران در حالی که سال گذشته این رقم 2 میلیون و 3 هزار تومان اعلام شده بود و اکنون حکایت از افزایش یک میلیون و 3 هزار تومانی هزینه معیشت خانوارهای کارگری دارد.


دیدگاهتان را بنویسید