کارشناس بازار سهام: بازار سرمایه به تعادل می رسد – اخبار بازار سهام | بورس سهام – اخبار اقتصادی تسنیم


محمدمهدی مومن زاده در مصاحبه با خبرنگار اقتصادی آژانس تسنیم وی در مورد وضعیت فعلی بازار سرمایه گفت: بعد از فراز و نشیب های زیادی که کل بازار در سال گذشته داشت و همچنین اوایل امسال ، خوشبختانه بورس به تعادل رسیده و مورد توجه سهامداران قرار گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از آموزه های مهمی که از بورس و معاملات آن طی یک سال گذشته می توان آموخت ، ایجاد فرهنگ و اطلاعات مناسب در بین سرمایه گذاران در مورد حقوق صاحبان سهام و توجه به مشکلات اصلی در شرکت ها و سهام مختلف صنایع “

وی افزود: جدا از این موضوع ، ممکن است لازم باشد برخی سهامداران با استفاده از ظرفیت صندوق های سرمایه گذاری به طور غیر مستقیم از بورس سود ببرند ؛ زیرا این بازار یکی از بازارهای تخصصی است که تحت تأثیر اخبار مختلف ممکن است تمایل به کاهش یا افزایش داشته باشد.

مومن زاده ادامه داد: به عنوان مثال ، تغییر در تفکر استراتژیک می تواند دلیل موفقیت یک شرکت باشد و هیئت مدیره می تواند با ایده خلق ارزش برای ذینفعان وارد حوزه فعالیت شود. بنابراین ، از این منظر و سایر موضوعات ، باید سودآوری شرکت تولید کننده در نظر گرفته شود و سهامداران باید مراقب سرمایه گذاری خود در این ملفه ها باشند.

عضو هیئت مدیره شرکت فولاد “خوزستان” ، با اشاره به اینکه در استراتژی جدید ، که اساس فعالیت سازمانهای پیشرو در جهان امروز محسوب می شود ، ملاک حل تفکر ارزشی در مورد وضعیت شرکت فولاد گفت بازار سرمایه “خوزستان”: مالی ، عملیاتی و عملیاتی ما صنعت شماره یک فلزات اساسی در بازار سرمایه هستیم. در همین حال ، در شاخص هایی مانند بازده دارایی ، بازده حقوق صاحبان سهام ، کیفیت سود ، کیفیت فروش ، نسبت نقدینگی مربوط به پرداخت سود سهام ، حاشیه سود و سایر نسبت ها که براساس اطلاعات سایت کدال نیز موجود است ، فولاد خوزستان در صنعت فلزات اساسی رتبه اول را دارد.

بیشتر بخوانید  نظر متخصصان درباره جراحی رباتیک چیست؟ + فیلم

مومن زاده همچنین گفت: یکی از استراتژیهای اصلی شرکت بهبود عملکرد گروه در بازار سرمایه است که بر اساس آن اقدامات برای حمایت از سهامداران انجام شده است.

وی گفت: “در سال گذشته و امسال ، با ابزارهای مختلف موجود ، از جمله بازاریابی و سهام خود ، پشتیبانی خوبی از سهام این شرکت انجام شده است و اکنون می توان گفت که بازده سهام در همان روزها و ماه های مشابه سال از 1400 بسیاری از همتایان و شاخص کل بازار آنها فراتر رفته و موفقیت آمیز است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید