مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کارت زرد مدیریت به رئیس صداوسیما/ جبلی ماه عسل خیلی زود تمام شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، حجت الله عباسی نوشت:

با حکم مدیریت، قرعه کشی معاونت رسانه ملی به نام او افتاد و پا به ساختمان شیشه ای جام جم گذاشت. اما هیچ وقت فکر نمی کرد که این همه دردسر در این مدت کوتاه روی میزش ریخته شود.

ساختمان مکعبی شکل با دیوارهای شیشه ای به وضوح آثار دکتر پیمان جبلی و همکارانش را در معرض دید افکار عمومی قرار داد. ساختمانی که دفتر رئیس جمهور در ضلع شمالی طبقه چهارم آن قرار دارد، بسیار زیباست، اما خاطراتی از فراز و نشیب ها و تلخ و شیرین را در دل روسای قبلی دارد.

تنها 9 ماه از انتصاب دکتر پیمان جبلی می گذرد، اما تذکرات و تذکرات پی در پی از بالا و فشار شدید افکار عمومی از پایین، توان مدیریتی وی را برای ایجاد تغییرات سازمانی تضعیف کرده و حواشی خفقانی ایجاد کرده است. این وسعت تذکر و تذکر و بروز حواشی در سال اول دوره مدیریت تا به حال دیده نشده بود!

کارت زرد رهبر معظم انقلاب به واکنش زننده رسانه ملی به خبر دستگیری سارقان گاوصندوق بانک ملی جدیدترین چالش است: «پلیس پس از ۴۸ ساعت سارقان را دستگیر کرد. رسانه ملی به جای تشویق آنها را مقصر دانست. او دشمن است».

این تذکر چون به سطح افکار عمومی رسید اهمیت زیادی پیدا کرد. زبان بدن، لحن و لحن کلام رهبر حاکی از شدت و تمرکز تذکر است و نیازی به توضیح بیشتر نیست.

دکتر جبلی نیرویی مغرور و حرفه ای است. مهمترین ویژگی خبر سرعت عمل است. از این رو این مدیر سازمانی بر کرسی با تجربه حرفه ای غنی و دانش خبری تکیه زد که به جای تصمیم گیری سریع، مدیریت استراتژیک را می طلبد. از این رو تلفیق عبرت های خبری و تصمیم گیری درباره رهبری سازمان در برخی موارد علیرغم فضای نامشخص و متلاطم رسانه ای، تصمیمات عجولانه ای را برای ایجاد حواشی جدید برای خود برانگیخته است.

بیشتر بخوانید  برف پاییزی 30 استان ایران را سفیدپوش می‌کند +نقشه

انصراف های دکتر جبلی برای عملکرد، رفتار و تصمیمات سازمانی کامل نیست و آخرین آن عذرخواهی رسمی از رهبر معظم انقلاب است. اینجا و آنجا حاشیه دارد و حالا مجموعه ای از هشدارها و تذکرات ریز و درشت را در کارنامه خود دارد.

اولین اظهارات جبلی درباره بازگشت عادل فردوسی پور مجری قدرتمند و افسانه ای برنامه 90 است که در اهواز بدون توجه به تهدیدات بیرونی و ضعف های درون سازمانی به صراحت از بازگشت فردوسی پور استقبال کرد. از آنجایی که فردوسی پور کارمند رسمی سازمان است و از زمان تعطیلی برنامه پربیننده 90 در رسانه ملی به تولید مشغول است، در ادامه برنامه 90 اعلام مواضع جبلی در افکار عمومی رمزگشایی شد که البته این اظهارات نگران کننده پایان خوبی داشت. با هشدارها

او یک بار در ابتدای دولت گفت: صدا و سیما باید مصداق واقعی رسانه مردمی باشد. رسانه ها باید صدای کسانی باشند که صدایشان به جایی نمی رسد.» این رفتار منجر به توبیخ یک مقام عالی نیز شد. مقام معظم رهبری گفت: «آیا رادیو و تلویزیون پهلوی را که می گویید تحویل گرفتید؟ صدا و سیمای جمهوری اسلامی صدای انقلاب اسلامی بوده، هست و خواهد بود».

سخنرانی پیمان جبلی فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق(ع) در دانشگاه شریف نیز عوارضی داشت. او مجبور بود برای تلطیف دیدگاه منتقدانش در بالادست و درون گروه و ملایم ساختن دیدگاه هایش مصاحبه هایی انجام دهد.

عذاب های رئیس صداوسیما تمام نشده است. الان دوره ماه عسلشون تموم شده. هشدارها و تذکرات مکرر مقامات ارشد و گسترده روز به روز عرصه مدیریت و زنجیره رفتارهای سازمانی را تنگ می کند. حاشیه های جدیدی ایجاد می کند و قدرت مدیریتی و برنامه های سازمانی را تحت الشعاع قرار می دهد. البته حیاتی ترین آنها هشدارهایی است که از پنهان به آشکار و در معرض افکار عمومی در بال رسانه ها تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید  انتشار برای اولین بار؛ تصاویری از دیدار سردارِ اسرای لبنان با رهبر انقلاب

فضای بین‌المللی و رسانه‌ای در دوران تصدی وی از نظر فنی، سیاسی، مدیریتی و تنوع بازیگران و فعالان قدرتمند درون جناح متلاطم و ثبات کمتری پیدا کرد و دوران ناتمام ریاست دکتر محمد سرافراز به ذهن متبادر می‌شود. وی در سال دوم مدیریت خود در زنجیره ای از فشارهای طولی و عرضی بالادست گرفتار شد. با این حال هنوز زود است که با قطعیت پیش بینی کنیم که دولت او نیز مانند دولت محمد سرافراز عجله کند و کارت قرمز بگیرد، هرچند نشانه های قوی ما را به این سمت سوق می دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *