مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کاربرد کمربند طبی در کاهش کمردرد سیاتیک و مشکلات ستون فقرات

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش دلگرم به نقل از کلینیک درمان درد امید بریس پایین کمر می‌تواند یک عامل موثر در یک برنامه درمانی جامع، برای مشکلات خاص ستون فقرات باشد و می‌تواند برای پشتیبانی از ستون فقرات در دوره نقاهت پس از جراحی به کار رود.


ممکن است بریس کمری، که آرتز لامبو ساکرال یا LSO نیز نامیده می‌شود، توسط پزشک تجویز شده یا بدون نسخه خریداری شود. بریس‌های بدون نسخه، بدون دستور پزشک نیز در دسترس هستند. مهم است که این وسایل طبق دستورالعمل ارائه شده، برای پیشگیری از آسیب‌های بیشتر بخش پایینی کمر در آینده پوشیده شوند. این مقاله بر بریس‌های کمری تجویزی یا توصیه شده توسط پزشک تمرکز دارد.


اهداف و مکانیزم‌های بریس کمری برای کاهش درد


توصیه بریس کمری توسط پزشک، معمولاً چند هدف مکمل دارد:


  • کاهش تنش عضلانی و درد بخش پایینی کمر

  • بهبود وضعیت قرارگیری بدن، به منظور توزیع صحیح وزن در ستون فقرات

  • فراهم کردن یک محیط درمانی سالم برای ساختارهای ستون فقرات

  • افزایش عملکرد در حین انجام فعالیت‌های روزمره


کاربرد کمربند طبی در کاهش کمردرد سیاتیک


اهداف بالا با مکانیسم اساسی بریس کمری، در حین استفاده از آن، به دست می‌آیند. مکانیزم‌های کاهش درد با توجه به طراحی بریس تا حدودی متفاوت است؛ اما به طور کلی یک بریس به اهداف زیر پوشیده می‌شود: (به نقل از سایت درمان اسکولیوز امید)


پشتیبانی بیشتر از ستون فقرات: پوشیدن بریس کمری، هنگامی که بخش پایینی کمر به دلیل ساختارهای ضعیف یا آسیب دیده ستون فقرات، بی‌ثبات است؛ ثبات و پایداری بیشتری فراهم می‌کند. یک بریس کمری با نگه داشتن بالا تنه در یک موقعیت بی‌خطر و ایمن، می‌تواند به ایجاد یک محیط درمانی سالم برای آسیب فعلی و پیشگیری از آسیب‌های بیشتر در آینده، کمک کند.


کاهش فشار روی ساختارهای ستون فقرات: یک بریس کمری می‌تواند در فرایند کاهش فشار روی مفاصل، دیسک‌ها و عضلات ستون فقرات، به برداشتن بخشی از وزنی که معمولاً روی قسمت پایینی کمر قرار می‌گیرد، کمک کند. این بریس‌ها می‌توانند با کاهش فشار روی ستون فقرات، تنش عضلات دردناک- که معمولاً یک واکنش دفاعی شایع در پی یک آسیب است- را کاهش دهند.


کاهش دامنه حرکات: بریس کمری در حین درمان، برای پیشگیری از حرکات دردناک مانند چرخاندن ستون فقرات یا خم شدن به سمت جلو و عقب یا طرفین، یا برای محدود کردن این حرکات، استفاده می‌شود. محدود کردن حرکات و موقعیت‌های وضعی دردناک همچنین می‌تواند به بهبود آگاهی فرد از نحوه قرار گرفتن صحیح بدن (موقعیت وضعی مناسب بدن) کمک کند که این امر به فرد اجازه می‌دهد تا آگاهانه، موقعیت وضعی بدن خود را به منظور بهبود سلامت کمر، تنظیم کند.


کاهش حرکات ریز بین بخش‌های مهره‌ای: بریس‌ها همچنین حرکات ریز اضافی در یک ناحیه خاص از ستون فقرات یا مهره‌های دچار شکستگی را محدود می‌کنند؛ در نتیجه درد ناشی از تنش عضلانی یا مفاصل و ریشه‌های عصبی ملتهب را محدود می‌کنند.


کاربرد استفاده از کمربند طبی


بریس کمری برای سیاتیک


به نقل از متخصصین کلینیک درمان بیماری های کمر امید سیاتیک درد بخش پایینی کمر است که اغلب به ناحیه سرینی و پاها انشعاب پیدا می‌کند. در برخی موارد، درد حتی از زیر زانوها نیز پیشتر رفته و به پایین پاها می‌رسد. نوعی بریسهای کمری وجود دارد که نه تنها به طور خاص درمان درد پایین کمر و سیاتیک را هدف قرار می‌دهند، بلکه برای کمک به پیشگیری از بیماری‌های دژنراتیو مفصلی، مانند آرتریت، استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید ستون فقرات نیز استفاده می‌شوند.


دوران بارداری


پشتیبانی از کمر در دوران بارداری


در صورت نپوشیدن این نوع بریس‌ها، کمردرد در دوران بارداری می‌تواند تاثیر منفی بر زندگی روزمره زنان داشته باشد و می‌تواند منجر به زایمان دشوار شود یا حتی مشکلاتی ایجاد کند که تا مدت‌ها پس از زایمان ادامه یابد.


پشتیبانی از کمر در هنگام کار


نشستن در مقابل کامپیوتر برای مدت زمان طولانی، می‌تواند منجر به درد کمر شود. بدن تنها برای یک مدت کوتاه می‌تواند بودن در یک موقعیت ثابت را تحمل کند و وضعیت نشستن اهمیت ویژه‌ای دارد. نشستن در موقعیت مناسب می‌تواند به پیشگیری از کمردرد در محل کار کمک کند. در حقیقت وضعیت مناسب در حین نشستن پشت میز می‌تواند به پیشگیری از صدمات کشش مکرر (RPI) که یکی از دلایل رایج کمردرد در محیط کار است، کمک کند. کمربندهای مخصوص کار، نه تنها برای پیشگیری از درد بخش پایینی کمر و کشش کمر در هنگام کار طراحی شده‌اند، بلکه برای ضعف عضلات کمر و رگ به رگ شدگی یا کشش کمر نیز مفید هستند.


کاربرد کمربند طبی در کاهش کمردرد سیاتیک و مشکلات ستون فقرات


بریس‌های کمری برای اسپوندیلولیز


اسپوندیلولیز یک بیماری ستون فقرات است که در آن یکی از مهره‌ها به سمت جلو یا عقب می‌لغزد. شایع‌ترین علامت اسپوندیلوز، درد پایین کمر است که اغلب در حین ورزش یا بعد از آن شدت پیدا می‌کند. اغلب برخی از بیماران، احساس کرختی و سوزن سوزن شدگی یا ضعف در پاها را نیز تجربه می‌کنند که ناشی از فشرده شدن عصب بیرون زده به دلیل لغزش مهره است. بریس‌های کمری می‌توانند به درمان اسپوندیلولیز کمک کنند.


separator line


در این باره بیشتر بخوانید:


فواید و عوارض چسب کمر


تفاوت بین درد سیاتیک با دیسک کمر در چیست؟


۱۳ روغن طبیعی شگفت انگیز برای درمان کمر درد


فواید تزریق اپیدورال برای تسکین درد کمر


لیست قیمت لوازم و تجهیزات ارتوپدی و ارتز


بیشتر بخوانید  آشنایی با موارد مصرف سیدوفوویر
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *