کارا کاخ سدی دیدنی در سمیر است


به گزارش سلام نو، روستای کارا کچ یکی از روستاهای اطراف سمیرم است که طبیعتی خوش آب و هوا دارد و وجود باغ ها و مزارع فراوان این روستا را به روستایی سرسبز تبدیل کرده است. در نزدیکی این روستا سد کارا کاخ قرار دارد که در فصول بهار و پاییز میزبان پرندگان مهاجر است. متأسفانه هم روستا و هم سد در سال های اخیر دچار خشکسالی شدید شده اند.

کارا کاخ سدی دیدنی در سمیر است

سد سمیرم کارا کاخ یکی از مناطق تفریحی و گردشگری سمیرم است که در روستایی به همین نام در شمال سمیرم قرار دارد. این سد با ظرفیت آبگیری بالا مزایای زیادی برای کشاورزی و باغداری در منطقه دارد و منطقه را آبیاری می کند. سرسبزی درختان منطقه کارا کاخ تا حد زیادی از این آب سرچشمه می گیرد. سد کارا کاچ به دلیل آب و هوای مساعد برای پرندگان هر ساله در فصول بهار و پاییز پذیرای تعداد زیادی پرنده است.

کارا کاخ سدی دیدنی در سمیر است

آب این سد ظرفیت زیادی در احداث کارخانه تولید ماهی دارد. مدیریت این سد زیر نظر اداره آبفای شهرستان سمیرم است. این سد در سال های اخیر به دلیل کمبود آب و تداوم خشکسالی در شهرستان سمیرم با کمبود شدید آب مواجه بوده به طوری که تا مرز ریزش سد پیش رفته است. این سد زیبا دارای طبیعتی بکر و منحصربه‌فرد است و به گردشگران پیشنهاد می‌شود از این مکان دیدن کرده و تفریح ​​کنند.

منبع: تریپ یار

بیشتر بخوانید  با این روش راحت زرده و سفیده تخم مرغ رو از هم جدا کن! +ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید