مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کارآفرینی با استفاده از دستگاه جوجه کشی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



اکنون چند سالی می شود که مردم اعتماد خود را نسبت به کیفیت بسیار از اقلام مصرفی که در بازار وجود دارد از دست داده اند که از جمله این موارد می توان به مرغ اشاره کرد که به دلیل مصرف بالا نقش مهمی را در زندگی ما بر عهده دارد .


این عامل باعث شده تا بسیار از افراد فعال و صاحب نظر در زمینه پرورش انواع طیور یک تغییری اساسی در حرفه خود به وجود بیاورند و وارد عرصه پرورش مرغ شوند . از ویژگی های بارز پرورش مرغ سوددهی زود هنگام آن می باشد . علاوه بر این مرغ یکی از نیاز های اساسی مردم می باشد که از روز اول بوده و اکنون با رشد جمعیت و تغییر رژیم های غذایی روند صعودی به خود گرفته است .


یک تیم تحقیقاتی در سال 2008 میلادی اعلام کرد که جهان در حال حاضر با کمبود گوشت مواجه است و با توجه به طعم لذیذ مرغ و قیمت مناسب آن طولی نخواهد کشید که گوشت مرغ تمام بازار گوشت جهان را در دست خواهد گرفت . این امر باعث شده است تا نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشور های دنیا افراد زیادی به پرورش مرغ و طیور مشابه بپردازند .


جالب است بدانید که با توجه به تحلیلات انجام گرفته در برخی از کشور ها ، استفاده از گوشت خوک به دلیل قیمت بالای آن و پایین بودن قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است . از این رو بیشتر مردم در کشور های مختلف ترجیح می دهند از گوشت مرغ بجای گوشت بسیاری از حیوانات و پرندگان استفاده کنند .

بیشتر بخوانید  سفر مظفرالدین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شاه به اروپا برای اولین بار


پرورش مرغ علاوه بر سودآوری از راه فروش گوشت و تخم مرغ می تواند افراد زیادی را نیز در این شرایط دشوار بازار مشغول به کار کند .


فرآیند دستگاه جوجه کشی


برای شروع پرورش مرغ ابتدا باید یک برنامه مدون برای این کار در نظر گرفته شود . در گام اول ، لازم است که شما تمامی خرج های اضافی خود در این صنعت را حذف نمایید . یکی از خرج های اضافی خرید جوجه مرغ می باشد که از قیمت نسبتاً بالایی برخودار است و می تواند سود شما را به میزان قابل توجهی پایین بیاورد .


در نتیجه خرید تخم نطفه دار برای افرادی که پرورش مرغ ، یک صنعت و منبع درآمد برای آن ها به شمار می رود امری واجب می باشد . ولی با این حال خرید تخم نطفه دار تنها یک طرفه کار است و جوجه کشی از آنها طرف دیگر .


خوشبختانه شرکت هایی وجود دارند که با دریافت هزینه ای مشخص ، تخم های نطفه دار را تحویل گرفته و با استفاده از دستگاه های جوجه کشی بسیار بزرگ و صنعتی به جوجه تبدیل می کنند . ولی در این حالت نیز با یک حساب سر انگشتی می توان دریافت که خرید تخم نطفه دار و پرداخت هزینه برای تبدیل تخم ها به جوجه زیاد مقرون به صرفه نمی باشد .


البته باید توجه داشت که خیلی از افرادی که در زمینه پرورش مرغ فعالیت دارند یا جوجه های یک روز خریداری می کنند یا تخم های نطفه دار تهیه کرده و با استفاده از کارخانه های جوجه کشی تخم ها را به جوجه تبدیل می کنند و با برداشت سود کافی به فعالیت خود سال های سال ادامه می دهند .

بیشتر بخوانید  آیا گیاه هم عرق می کند؟ تفاوت شبنم و تعرق در گیاهان!


در این میان افراد کمی هم هستند که از یک دریچه ای کاملاً اقتصادی و به عنوان یک حرفه ای قادر به برداشت سود بیشتر نسبت به دیگران می باشند .این سوال پیش می آید که این افراد چه کسانی می توانند باشند ؟


پاسخ روشن است؛ کسانی که خیلی راحت با خرید دستگاه جوجه کشی ارزان خود را از خرج های اضافی رها می سازند . این افراد تنها یک بار مبلغی را هزینه می کنند و یک دستگاه جوجه کشی با ظرفیت مناسب با کارشان تهیه می کنند و تا سالیان سال تخم نطفه دار را به صورت خودکفا با استفاده از دستگاه خودشان به جوجه تبدیل می کنند . خیلی راحت می توان گفت که تفاوت افراد موفق با افراد معمولی طرز فکر هایشان می باشد .


در کشورمان ایران چندین شرکت وجود دارند که در زمینه تولید انواع دستگاه جوجه کشی با ظرفیت های مختلف فعالیت دارند . با استفاده از این دستگاه ها می توان در یک دوره مشخص، 40 ، 100 ، 200 ، 500 ، 1000 تا 2000 عدد تخم نطفه دار را به جوجه تبدیل کرد .


برای جوجه کشی از تخم های نطفه دار پرندگان مختلف از جمله مرغ چهار اصل دما ، رطوبت ، اکسیژن و چرخش تخم ها باید به صورت کاملاً استاندارد و بدون کوچک ترین تغییری رعایت شوند .


در هنگام خرید توجه داشته باشید که قیمت دستگاه جوجه کشی بیانگر کیفیت آن نمی باشد بلکه سیسیتم ها و تجهیزات بکار رفته از جمله بدنه ، سنسور دما و رطوبت ، سیسیتم رطوبت رسانبی ، تهویه ، برد دستگاه ، سیستم چرخش تخم و … مهم ترین فاکتور های تعیین کننده کیفیت دستگاه می باشند .

بیشتر بخوانید  روباتی که برای خودش حرف می زند


برخی شرکت ها با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا موفق به طراحی و تولید دستگاه هایی شده اند که عمل جوجه کشی را بهتر و باکیفیت تر از خود مرغ به انجام می رسانند .


منبع: سایت جوجه کشی دات کام


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *