کاخ شیشه ای حمل و نقل ریلی – ایسنا


طراحی مفهومی یک قطار هوشمند تمام شیشه ای لوکس مانند کاخی روی ریل ها به طول 400 متر شامل 14 کالسکه اجرا خواهد شد و 350 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایا، طراح فرانسوی Thierry Gauguin ، مشهور به طراحی قایق های لوکس ، از جمله ونوس 80 متری اواخر ، متعلق به مرحوم استیو جابز ، از طرح مفهومی قطار لوکس با دیوارهای شفاف به نام “Train G” رونمایی کرده است.

قطار 400 متری که به عنوان “قلعه ای روی ریل” توصیف شده است ، از 14 واگن تشکیل شده است که هرکدام به جای اتاق های جداگانه ، یک سالن بزرگ دارند.

این مفهوم شامل یک مرکز پذیرایی در مرکز قطار ، یک اتاق نشیمن ، یک منطقه استراحت ، یک اتاق جلسات و یک سالن بزرگ است.

کناره های این قطار می توانند به صورت تراس های خاص نیز باشند. نکته شگفت انگیز این طرح این است که یک باغ است و به عنوان یک بهشت ​​آرام برای مهمانان عمل می کند.

نمای خارجی قطار از فناوری شیشه استفاده می کند که می تواند از حالت مات به شفاف تغییر کرده و کاملاً روحیه و شرایط مسافران را تغییر دهد. همچنین این عینک ها می توانند به عنوان صفحه نمایش در حالت مات عمل کرده و تصاویر مورد نظر را نمایش دهند.

گوگن می گوید سرعت هدف نیست. در عوض ، قطار برای تشویق سفرهای داخلی در محیطی طراحی شده است که سفر می تواند به اندازه رسیدن به آنجا سرگرم کننده باشد.

بیشتر بخوانید  کشف گورهای جمعی جدید قربانیان داعش در غرب عراق

هزینه ساخت این قطار 350 میلیون دلار برآورد شده و ساخت آن دو سال و نیم به طول خواهد انجامید. این قطار رویایی می تواند حدود 18 نفر را در خود جای دهد و با سرعت 160 کیلومتر در ساعت حرکت می کند.

این طرح می تواند سفر ریلی را به عنوان شیوه حمل و نقل پایدارتر و ایمن تری برای ثروتمندان جهان برجسته کند.

از آنجا که قطارها کربن بسیار کمتری نسبت به سایر روشهای محبوب حمل و نقل منتشر می کنند ، گوگن امیدوار است که قطار لوکس وی روند جدید کالاهای لوکس با آلودگی کمتر را آغاز کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید