کاخ سفید به تحریم های چین علیه واشنگتن واکنش نشان می دهد – مهر نیوز اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش رویترز ، کاخ سفید نسبت به تحریم های چین علیه ایالات متحده واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید گفت: “ما از اقدام چین در اعمال تحریم ها علیه شهروندان و شرکت های آمریکایی از جمله یک مقام سابق دولت مطلع شده ایم.”

وی افزود: این اقدامات به هیچ وجه مانع ما نخواهد شد و ما مصمم هستیم که تحریم های خود را اعمال کنیم.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت اقدامات چین در تهدید سازمان های غیردولتی شناخته شده در سطح بین المللی نشان دهنده انزوای پکن از جهان است.

پیش از این ، وزارت خارجه چین از تحریم هفت شخص حقیقی و حقوقی آمریکایی از جمله وزیر تجارت پیشین این کشور خبر داده بود.

طبق گزارش ها خبرگزاری مهر در واکنش به تصمیم واشنگتن برای اعمال مجازات علیه هفت مقام ارتباطی هنگ کنگ به بهانه نقض آزادی شهروندان جزیره ، وزارت خارجه چین روز جمعه گفت كه پكن هفت فرد و نهاد را هدف قرار داده است ، از جمله وزیر خارجه ویلبر راس. گزارش اسپوتنیك. تجارت در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ تحریم خواهد کرد.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام كرد كه تحریم های جدید پاسخی مستقیم به تصمیم قبلی آمریكا در مورد تحریم هفت مقام در هنگ كنگ است.

ایالات متحده و سایر کشورهای غربی بارها از پکن به دلیل سرکوب اجباری تظاهرات در هنگ کنگ در سال 2019 انتقاد کرده اند ، و به ویژه واشنگتن پکن را متعهد به تعهد به حفظ برخی از آزادی ها در هنگ کنگ کرده است.

بیشتر بخوانید  مبینا نعمت زاده اینستاگرام خود را بست!

از سوی دیگر ، چین این اتهامات را محکوم کرده و کشورهای غربی را به تلاش برای مداخله در امور داخلی این کشور متهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید