کابلوف: گروه هایی در پاکستان هستند که می خواهند به طالبان بپیوندند



نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان می گوید در پاکستان نیروهایی هستند که می خواهند از طالبان کپی کنند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از اسپوتنیک ، ضمیر کابلوف ، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در جلسه توجیهی اظهار داشت که برخی گروه ها در پاکستان دوست دارند تجربه طالبان را تکرار کرده و اوضاع آن کشور (پاکستان) را بی ثبات کنند.

وی گفت: “پاکستان یک شریک قابل اعتماد روسیه است.” ما توافق می کنیم که رهبری پاکستان در بالاترین سطح علنا ​​اظهار داشته است که هیچ علاقه ای به افغانستان شدن امارت اسلامی ندارد که بر جامعه پاکستان تأثیر بگذارد. گروههایی در این کشور وجود دارند که می توانند از تجربیات طالبان افغانستان الهام گرفته و سعی در ایجاد بی ثباتی در وضعیت پاکستان داشته باشند.

کابلوف خاطرنشان کرد که منافع پاکستان ، روسیه و کشورهای همسایه در روند صلح در افغانستان همزمان است.

وی افزود: پاکستان مانند روسیه و تقریباً همه همسایگانش علاقه مند به برقراری صلح در افغانستان و تبدیل شدن به یک پل تجاری و اقتصادی مطمئن بین پاکستان و اوراسیا است.

نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در افغانستان تأکید کرد که وخامت روابط کابل و اسلام آباد در وهله اول به دلیل اوضاع سیاسی داخلی افغانستان است.

کابلوف افزود روابط دو کشور (افغانستان و پاکستان) گاهی خوب و گاه بد به نظر می رسد.

وی گفت: “روابط دو کشور به دلیل تحولات نظامی – سیاسی در افغانستان رو به زوال است.” گاهی اوقات به نظر می رسد که در کابل ، کسانی که باید مسئولیت پذیر باشند و در صورت عدم موفقیت در برابر طالبان از سرزمین خود محافظت کنند ، به دنبال گوسفندان قربانی هستند ، پاکستان همیشه هدف بسیار خوبی است.

بیشتر بخوانید  مراجعه کنید | اولین فیلم "قهرمان"؛ فیلم جدید و پر سر و صدا عسگر فرهادی

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که طالبان بیش از 50 درصد افغانستان را تحت کنترل دارند.

کابلوف گفت: “طالبان می توانند بیش از نیمی از افغانستان را تحت کنترل خود درآورند ، اما ما فکر نمی کنیم که این اتفاق بیفتد.”

وی خاطرنشان کرد که مذاکرات بین روسیه و ایالات متحده در مورد افغانستان به خوبی پیش می رود.

کابلوف گفت: “مذاکرات معمولاً خوب پیش می رود و ما با زلمای خلیل زاد ، همتای آمریکایی خود در تماس تلفنی هستیم.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید